عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: علی رغم اختلاف نظرات، آیت الله هاشمی خود را تابع مقام معظم رهبری می دانست که این روحیه باید سرمشق همه نیروها انقلابی باشد که راه ایشان را ادامه دهند.

 

به گزارش جماران ، حمید رضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با رادیو بیان داشت: همانطور که مرحوم هاشمی در دوران انقلاب یار حضرت امام بود، یار مقام معظم رهبری در دوران ثبات و و همچنان خودشان را تابع مقام معظم رهبری می دانستند که این روحیه باید سرمشق همه نیروها انقلابی باشد که راه ایشان را ادامه دهند.

ترقی در ابتدا با بیان اینکه شخصیت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای ملت ما خصوصا نسل اول انقلاب بسیار روشن است، گفت: این بزرگوار از ابتدای جوانی با روحیه شجاعانه و جسارتی مبتنی بر ایمان و باور به راه امام و انقلاب اسلامی در مبارزات حضوری فعال داشت و بدون هیچ گونه ترس و واهمه ای از رژیم گذشته در عرصه مبارزه در کنار نیروهای انقلاب از جمله شهدای موتلفه در سال های ۴۲ و ۴۳ حضور داشت.

وی افزود: ایشان با تحمل شکنجه در زندان و تحمل زندان های متعدد نشان داد فردی استوار و محکم در پیمودن آرمان های حضرت امام برای رسیدن به یک جامعه نمونه اسلامی است. این شخصیت در طول قبل از انقلاب خدمات ارزنده متعددی داشت که در رابطه با کمک به نیروهای انقلابی طرفدار انقلاب می توان به مصادیق زیادی اشاره کرد. همچنین نقش حمایتی ایشان از مجاهدین خلق در آن زمان که فعالیت چریکی می کردند بی بدیل بود.

عضو حزب موتلفه به دوران پس از انقلاب اشاره کرد و بیان کرد: بعد از تشکیل شورای انقلاب و هدایت مبارزات مردم ایران، ایشان با حضور در روحانیت مبارز تهران، برای هدایت انقلاب  تاثیرگذاری تعیین کننده ای داشت. پی ریزی انقلاب اسلامی و ایجاد زیرساخت های لازم برای اداره کشور از جمله مسائل مهمی بود که این شخصیت بزرگوار نقش بسیار موثری داشتند.

وی ادامه داد: پس از این مراحل در پاسداری از این دستاوردهای مهم نیز نقش تعیین کننده ای داشتند که نقش در دوران حاکمیت لیبرال ها و نهضت آزادی در کشور بیشتر نشان دهنده بود.

ترقی به دوران جنگ اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مرحوم هاشمی رفسنجانی در دوران جنگ تحمیلی با حضورشان در جبهه های جنگ و فرماندهی جنگ، همچنان در دفاع از انقلاب اسلامی تمام هستی و توان خودشان را به کار گرفتند و در آستانه سازندگی کشور بعد از جنگ نیز به عنوان یک عنصر فعال و پرتلاش شاهد، کشور را از یک وضعیت وخیمی که وجود داشت، با الهام از سیاست های سازندگی امام خارج کرد و به سمت عمران و آبادانی برد.   

عضو حزب موتلفه تصریح کرد: شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمهوری اسلامی برای مهار جریان هایی که اختلاف نظرهایی که با اصل نظام داشتند یا با قانون اساسی داشتند، بسیار تاثیرگذار بود. ایشان تلاش می کردند کسانی که در طی دوران انقلاب و فرایند انقلاب نارضایتی ها و اختلاف نظرهایی که دارند را در ذیل کسب نظام جمهوری اسلامی حفظ کند و نگذارد این اختلاف نظرها به سمت تعارض با نظام جمهوری اسلامی تبدیل شود و به همین جهت اگر میان آن دسته از افراد حضور داشت، هدف شان اصلاح امور جامعه و جلوگیری از ضرر رسانی آنها به اصل نظام بود.

فعال سیاسی به حضور هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز پرداخت و عنوان داشت: برای سیاست گذاری کلان در کشور ایشان نقش مهمی داشتند. ایشان توانست در طی این مدت با هدایت های مقام معظم رهبری بیش از هزار و ۳۰۰ بند سیاست را برای اداره کشور به تصویب برسانند.

وی بیان داشت: همانطور که مرحوم هاشمی در دوران انقلاب یار حضرت امام بود، یار مقام معظم رهبری در دوران ثبات و پیاده شدن کاملتر نظام بودند. البته همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند اختلاف نظرهایی نیز در بعضی از موضوعات داشتند ولی این اختلاف نظرها هیچ گاه نتوانست آن علاقه عاطفی و اعتقادی که بین ایشان و رهبر انقلاب بود را تضعیف کند و همچنان خودشان را تابع مقام معظم رهبری می دانستند که این روحیه باید سرمشق همه نیروها انقلابی باشد که راه ایشان را ادامه دهند.  

منبع :مهر

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.