مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان گفت: همایش بین المللی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، حماسه سرای بزرگ ایران، در پاکستان برگزار می‌شود.

 

به گزارش جماران، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، اکبر برخورداری در حاشیه برگزاری نشست هماهنگی این همایش در مشهد افزود: این همایش با همکاری دانشگاه «ال - سی، بانوان» لاهور و خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در این شهر با حضور صاحب نظران و دانشمندان سراسر جهان از از 11 تا 13 اسفند ماه امسال(اول تا سوم مارس2017 ) برگزار می شود. 
وی بیان کرد:به مناسبت بزرگداشت این فرهیخته پارسی گوی و متفکر بزرگ عرصه ادب پارسی از عموم علاقه مندان، محققین و فرهیختگان پارسی ، اردو و پنجابی زبانان جهان دعوت به عمل می‌آید تا در این رویداد بزرگ علمی، مشارکت کنند. 
وی افزود: آشنایی متخصصان و پژوهشگران دانشگاه ها و مراکز پژوهشی داخل و خارج کشور با یکدیگر، تبادل اطلاعات و ارتباط فرهنگی میان اعضای هیات علمی و پژوهشگران،آشنایی پژوهشگران با آخرین دستاوردهای علمی یکدیگر از جمله اهداف این همایش است. 
مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان با اشاره به محورها و موضوعات همایش عنوان کرد:شاهنامه پژوهی و ادبیات تطبیقی،شاهنامه پژوهی و مطالعات اساطیری، سنتها، جشن ها و آیین های کهن و متون حماسی و اساطیری، شاهنامه فردوسی و ادبیات نمایشی، ادبیات حماسی و نقد ادبی،شاهنامه فردوسی و ادبیات معاصر، تاثیرفردوسی و شاهنامه برادبیات اردو ، پنجابی و عربی، اسطوره و شاهنامه نویسی در جهان ادبیات، شاهنامه فردوسی و هنراز جمله محورهای این همایش است. 
برخورداری درباره ضوابط و مقررات ارسال مقالات گفت:مقالات ارسالی همکاران دانشگاهی و دانشجویان و سایر پژوهشگران، بایددارای موضوع و محتوایی جدید و ابتکاری و رویکردی تحلیلی، تطبیقی و انتقادی باشد همچنین نام و نام خانوادگی نویسنده، نام دانشگاه یا محل کار، مرتبۂ علمی اعضاء هیات علمی دانشگاه ها، تلفن تماس و پست الکترونیک و دورنگار در خلاصه و اصل مقاله قید شود. 
وی اظهار کرد: رعایت موازین پژوهشی در مقاله الزامی است ومقاله باید حاوی چکیده، اصل مقاله به همراه مقدمه، نتیجه گیری و فهرست منابع الفبایی باشد، همچنین مقالات بایدبه زبان فارسی، اردو و انگلیسی باشد ضمن اینکه از پژوهشگرانی که مقالات آنها برای سخنرانی پذیرفته می شود، دعوت به عمل خواهد آمد و هزینه اسکان وپذیرایی آنان برعهده بر گزار کنندگان همایش خواهد بود. 
علاقمندان می‌توانند مقالات پژوهشی خود را به نشانی دبیرخانه همایش؛ گروه زبان و ادبیات پارسی، دانشگاه ال- سی بانوان لاهور ـ پاکستان و خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران، لاهور پاکستان به آدرس رایانامه firdowsi.2017@gmail.com ارسال کنند. 

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.