در دیدار با عراقچی وزیر خارجه ایران، معاون نخست وزیر جمهوری‌ آذربایجان با ارائه گزارشی از تحولات منطقه قفقاز، رویکرد کشورش برای برقراری صلح در منطقه را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد جمهوری آذربایجان به هیچ وجه اجازه نخواهد داد از قلمرو کشورش تعرضی به همسایگان صورت گیرد‌.

به گزارش جماران؛ شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان امروز سه شنبه با سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد. 

در این دیدار شاهین مصطفی یف با اشاره به ملاقات ها و مذاکرات مفید و سازنده با مقامات جمهوری اسلامی ایران، سفر خود و هیات همراه به تهران را نشانگر اهتمام کشورش برای توسعه روابط با ایران دانست.

وی همکاری های دو کشور در حوزه های تجاری، سرمایه گذاری، ترانزیت، برق، آب و نفت را مفید و سازنده توصیف کرد و ابراز امیدواری نمود با توجه به ظرفیت‌های زیاد دو کشور، روند همکاری‌های دوجانبه در دولت جدید ایران بیش از پیش گسترش یابد. 

معاون نخست وزیر جمهوری‌ آذربایجان با ارائه گزارشی از تحولات منطقه قفقاز، رویکرد کشورش برای برقراری صلح در منطقه را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد جمهوری آذربایجان به هیچ وجه اجازه نخواهد داد از قلمرو کشورش تعرضی به همسایگان صورت گیرد‌.

 

دیدار معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با عراقچی در تهران (4)

 

عراقچی نیز با اشاره به اهمیت جمهوری آذربایجان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری نمود روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان نقش کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در این زمینه حائز اهمیت ذکر کرد.

  عراقچی عزم کشورهای منطقه برای حل و فصل مسائل از طریق مذاکره و نیل به توافق صلح را مثبت ارزیابی کرد و برای کمک در این زمینه اعلام آمادگی نمود. 

 

دیدار معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با عراقچی در تهران (2)

 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین و لبنان که با حمایت برخی کشورهای غربی صورت می گیرد، بر ضرورت اقدام جهانی برای توقف این جنایات تاکید نمود. 

عراقچی با اعلام مخالفت کشورمان با مداخلات کشورهای بیگانه در قفقاز، لزوم بهره گیری از ظرفیت کشورهای منطقه از جمله سازوکار مشورتی ۳+۳ را مورد تاکید قرار داد.

 

دیدار معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با عراقچی در تهران (1)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.