ظریف معاون راهبردی رئیس دولت چهاردهم با اشاره به اینکه نگرش دولت چهاردهم بر اساس تنظیم گری، یک نگرش میانه است، تصریح کرد: نه معتقدیم دولت در همه امور تنظیم گر است و نه اعتقاد داریم دولت در همه امور تصدی گر است؛ در آموزش و بهداشت و مواردی مانند اینها دولت بخشی از تنظیم گری را دارد و بخشی هم تصدی گری است؛ در حوزه فعالیت بخش خصوصی بیشتر تنظیم گریم نه تصدی گر؛ به طور کلی حالت میانه در این خصوص داریم.

به گزارش جماران؛ ظریف با بیان اینکه سند تنظیم گری را مرکز بررسی های استراتژیک از قبل کشیده و ترسیم کرده است، گفت: ما وارث ویرانه نشدیم، وارث یک مرکز آباد شدیم. این آمادگی را داریم که این موضوعات را پیگیری کنیم.

سلسله نشست‌های برای ایران در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با حضور محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس دولت چهاردهم در حال برگزاری است.

ظریف در ابتدای نشست با بیان اینکه سند تنظیم گری را مرکز بررسی های استراتژیک از قبل کشیده و ترسیم کرده است، گفت: ما وارث ویرانه نشدیم، وارث یک مرکز آباد شدیم. این آمادگی را داریم که این موضوعات را پیگیری کنیم.

وی  با اشاره به اینکه نگرش دولت چهاردهم بر اساس تنظیم گری، یک نگرش میانه است، تصریح کرد: نه معتقدیم دولت در همه امور تنظیم گر است و نه اعتقاد داریم دولت در همه امور تصدی گر است؛ در آموزش و بهداشت و مواردی مانند اینها دولت بخشی از تنظیم گری را دارد و بخشی هم تصدی گری است؛ در حوزه فعالیت بخش خصوصی بیشتر تنظیم گریم نه تصدی گر؛ به طور کلی حالت میانه در این خصوص داریم.

وی افزود: مسأله دیگر این است که وقتی این پیشنهاد و سیاست نامه عملی شود دولت باید تصمیم بگیرد مقر این شبکه تنظیم گری کجاست؟ اما در حال حاضر در مرحله تکمیل هستیم و آمادگی داریم در این معاونت از شروع روند تنظیم سند تنظیم گری میزبانی کنیم. معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری و مرکز بررسی های سیاست راهبری قصد کشورگشایی ندارد و در این مرحله آمادگی میزبانی را داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.