محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(سه شنبه، ۳ مهر ماه) در نطق پیش از دستور خود، با بیان اینکه حادثۀ معدن طبس عمیقاً قلب ما و ملت شریف ایران را به درد آورده است، گفت: هیچ کارفرما یا مسئولی حق ندارد هر سطحی از حوادث دردآور این چنینی را اقتضای کار و یا غیرقابل اجتناب بداند.

به گزارش جماران؛ رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه دلخراش معدن طبس، گفت: هیچ کارفرما یا مسئولی حق ندارد هر سطحی از حوادث دردآور این چنینی را اقتضای کار و یا غیرقابل اجتناب بداند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(سه شنبه، ۳ مهر ماه) در نطق پیش از دستور خود، با بیان اینکه حادثۀ معدن طبس عمیقاً قلب ما و ملت شریف ایران را به درد آورده است، گفت: هیچ کارفرما یا مسئولی حق ندارد هر سطحی از حوادث دردآور این چنینی را اقتضای کار و یا غیرقابل اجتناب بداند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه کمیسیون صنایع مجلس و جناب آقای دکتر نیکزاد به عنوان نمایندۀ ویژۀ اینجانب به همراه نمایندۀ مردم شریف طبس در میدان، بر روند تصمیم‌گیری‌ها و فرآیند امدادرسانی نظارت کرده و گزارشی دقیق از علل وقوع حادثه تهیه خواهند کرد، گفت: بدون کوچکترین مماشات در این زمینه به نمایندگان ملت و مردم شریف ایران گزارش خواهیم داد.

وی با تأکید بر اینکه آیین نامۀ ایمنی در معادن، مصوب سال ۹۱ زینتی و صوری نیست و باید مو به مو و با دقت رعایت شود، بیان کرد: مجلس و قوۀ قضائیه  پاسدار رعایت قانون هستند و در این زمینه سختگیرانه برخورد خواهند کرد.

قالیباف اضافه کرد: حق اولیۀ کارگر، کار در شرایط ایمن و استاندارد است و هیچ بهانه ای برای زیر پا گذاشتن این حق مسلم وجود ندارد. به خانواده‌های عزیز معدنچیان جانباخته صمیمانه تسلیت و تعزیت می‌گویم.

رئیس قوه مقننه همچنین در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ترور و کشتار جمعی مردم لبنان در حملۀ تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی و بمباران منازل مردم بی دفاع را به ‌شدت محکوم می‌کند، اظهار داشت: مراتب همدردی ملت شریف ایران را به قربانیان این حادثه ابلاغ می‌کنم و یاد و خاطرۀ شهدای گران‌قدر را گرامی می‌داریم. همچون گذشته، حامی و همراه دولت و ملت سربلند لبنان هستیم و برای شفای عاجل مجروحان دعا می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه رژیم خبیث صهیونیستی ثابت کرده که بی‌آبروترین جنایتکار تاریخ تمدن انسانی است، گفت: آنها بی‌پروا کودکان را به قتل می رسانند، نسل‌کشی می کنند و با عملیاته ای تروریستی کور، بی‌گناهان را به کام مرگ می‌کشانند و به این اقدامات، افتخار می‌کنند.

قالیباف ادامه داد: تمام این‌ها در حالی است که عاملان این جنایات، در کنگرۀ آمریکا و در مقابل چشم مردم جهان، ایستاده تشویق می‌شوند تا تمام ارزش‌های انسانی به سخره گرفته شود. آمریکا و اتحادیۀ اروپا فقط زمانی بر قوانین بین‌المللی تأکید می‌کنند که برای آن‌ها و متحدانشان نفعی داشته باشد اما در نهایت هیأت حاکمۀ آمریکا حاضر است بشریت را به پای منافع مجتمع نظامی، صنعتی و صهیونیسم بین‌الملل قربانی کند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان رژیم صهیونیستی را رفتنی دانست چرا که ظلم پایدار نمی‌ماند و پس از آن، مردم جهان آمران و عاملان این جنایات را محاکمه خواهند کرد، اظهار داشت: دولت‌های اسلامی باید بیدار شوند؛ اگر برادری بین مسلمانان برای آن‌ها کافی نیست، غیرت عربی داشته باشند و قدرت خود را با محور مقاومت هم‌افزا کنند.

وی افزود: ماشین کشتار صهیونیستی باید با همراهی تمام کشورها و عدالتخواهان جهان به‌خصوص دولت‌های مسلمان متوقف و صلح هرچه زودتر در غزه برقرار شود.

قالیباف در ادامه همچنین ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفتۀ دفاع مقدس و درود به روح ملکوتی امام راحل(ره) و شهدای گران‌قدر دفاع مقدس عنوان کرد: جهاد و رشادت آن دلیرمردان جوانمرد، ملت ایران را در پیشگاه تاریخ سربلند و روسفید کرد.  یاد و خاطر آن‌ها گرامی باد.  قدردان مجاهدت شهیدان زندۀ ایران اسلامی، مجاهدان نیروهای مسلح در ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و وزارت دفاع هستیم؛ خداوند پشتیبان شما باشد، که پشتیبان ملت هستید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را  به تمامی دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید گرامی تبریک می‌گویم و سالی پر برکت همراه با موفقیت و پیشرفت‌های علمی برای آنها آرزومندم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.