سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان از اولین جلسه این کمیسیون با محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت خبر داد.

به گزارش جماران؛ سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان از اولین جلسه این کمیسیون با وزیر بهداشت خبر داد.

سلمان اسحاقی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای با محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت و درمان و آموزش و پزشکی گفت: امروز جلسه‌ای که با حضور وزیر بهداشت داریم بیشتر حول محور دارو خواهد بود، زیرا یکی از دغدغه‌های ما این است در صورتی که بحث حذف ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی انجام شود؛ در حوزه دارو، تجهیزات و ملزومات ما با یک بحرانی مواجه می‌شویم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: آقای ظفرقندی در مراسم تودیع آقای موهبتی ابزار نگرانی کرد و دغدغه خودشان را بحث دارو عنوان کردند و حتی اشاره کردند و گفتند چرا این اتفاقات افتاده است؟ زیرا بیمه‌ها تکالیف خودشان را انجام نداده‌اند و نتوانستیم ارز را در اختیار تولیدکنندگان و واردکنندگان قرار دهیم.

وی ادامه داد: امروز اولین بار است وزیر بهداشت بعد از رأیی که از مجلس گرفته‌اند در کمیسیون حاضر خواهند شد.

اسحاقی درباره کمبود انسولین در بازار دارو گفت: اعتقادمان این است از زمانی که انسولین تولید و یا وارد بازار می‌شود تا زمانی که به دست مصرف کننده واقعی برسد، باید رصد کنیم.

وی ادامه داد: میزان انسولین در کشور ما مشخص است. این که چه میزان بیماران نیازمند انسولین هم هستند مشخص است. لذا باید یک نظارتی داشته باشیم بیمار چه مقداری باید از انسولین برخوردار شود به همان میزان به وی تخصیص دهیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان تاکید کرد: انسولین باید به دست مصرف کننده واقعی برسد و از قاچاق‌اش در بازار داخلی آزاد و حتی  به خارج از کشور جلوگیری کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.