پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت یک حقوقدان در واکنش به دو حادثه دردناک در فوتبال ایران؛

فوتبال ایران علیه انسانیت!

شعارهای توخالی می‌دهند که اخلاق ورزشی باید رعایت شود و ورزش برای جوانمردی است و .... اما این مدیران ساده‌ترین حق انسانی را پایمال می‌کنند. حق حیات برترین حق از حقوق اساسی که بر هر حق و هر چیز دیگری رجحان دارد. این فوتبال را که بعد از انواع بی‌کفایتی‌ها و فساد، به جایی رسیده که جان انسان‌ها را هم بی‌اهمیت می‌بیند تعطیل کنید.

به گزارش جماران؛ کامبیز نوروزی، حقوقدان در کانال تلگرامی خود نوشت:

فوتبال ایران را تعطیل کنید تا زمانی که کارگزاران فوتبال در سراسر کشور بفهمند که جان انسان‌ها ارزشمندتر از فوتبال است.

در هفته اخیر دو حادثه دردناک در فوتبال کشور نشان داد که این ورزش مردمی با کارگزارانی اداره می شود که از چیزی به نام انسانیت درکی ندارند.

در حادثه اول یک نفر در مسابقه تیم‌های سپاهان و ملوان در ورزشگاه اصفهان دچار عارضه شدید قلبی می‌شود. در حالی که وضعیت او به شدت بحرانی‌است ناظر بازی دستور به ادامه بازی می‌دهد. در موارد مشابه در جاهای دیگر دنیا عرف است که به احترام آن تماشاچی مسابقه را متوقف می‌کنند. اینجا اما جان آدمی در این فوتبال هشت‌الهفت جان آدمها اهمیتی ندارد.

در حادثه دیگر دو کارگر بر اثر انفجار پست برق ورزشگاه شهدای شهرک قدس قرار است میزبان مسابقه استقلال و الغرافه باشد دچار سوختگی می‌شوند. دو آمبولانس که در محل حضور دارند از انتقال دو کارگر مصدوم خودداری می‌کنند به این بهانه که آنها فقط بخاطر تمرین دو تیم در محل حضور دارند!

 شعارهای توخالی می‌دهند که اخلاق ورزشی باید رعایت شود و ورزش برای جوانمردی است و .... اما این مدیران ساده‌ترین حق انسانی را پایمال می‌کنند. حق حیات برترین حق از حقوق اساسی که بر  هر  حق و هر چیز دیگری رجحان دارد.

 این فوتبال را که بعد از انواع بی‌کفایتی‌ها و فساد، به جایی رسیده که جان انسان‌ها را هم بی‌اهمیت می‌بیند تعطیل کنید.

فوتبالی که کارگزارانش به منافع و قدرت خود بیش از هر چیز دیگر اهمیت می‌دهند حتی آبروی کشور را می‌برند و به احدی هم جواب نمی‌دهند را چه زمانی باید مواخذه کرد و سزا داد؟

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.