«رابرت وود» معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت برخی ادعاهای بی‌‌اساس درباره ارسال موشک‌های ایرانی به روسیه را تکرار کرد.

به گزارش جماران؛ «رابرت وود» معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، امروز -جمعه- در نشست شورای امنیت برخی ادعاهای بی‌‌اساس درباره ارسال موشک‌های ایرانی به روسیه را تکرار کرد.

وی بدون ارائه هیچ‌گونه سندی مدعی شد که روسیه در ماه سپتامبر نخستین محموله شامل صدها موشک بالستیک ساخت ایران را دریافت کرده است.

در ادامه ادعاهای وود آمده است که تهران و مسکو در اواخر سال گذشته میلادی قرارداد ارائه موشک‌های ساخت ایران به روسیه را امضا کردند و تابستان سال جاری پرسنل ایرانی استفاده از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد «فتح ۳۶۰» را به پرسنل نظامی روس آموزش دادند.

وی همچنین مدعی شد که موشک‌های تحویل داده شده به روسیه برد حداکثر ۷۵ مایل دارند و به روسیه این امکان را می‌دهند که موشک‌های دوربرد خود را برای حمله به نقاط دوررس‌تر اوکراین نگه دارد، زرادخانه تسلیحاتی خود را گسترش دهد و قادر به تخریب اغلب زیرساخت‌های اوکراین در آستانه فصل زمستان شود.

معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه ادعاهای خود افزود که ایران طی دو سال و نیم گذشته هزاران پهپاد در اختیار روسیه قرار داده است.

رابرت وود افزود که وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا در پاسخ به حمایت نظامی ایران از روسیه، ۱۰ شخص و شش نهاد مستقر در ایران و روسیه را تحریم و چهار فروند کشتی مورد استفاده در تحویل اجزای جنگ‌افزارها و سامانه‌های تسلیحاتی از قبیل پهپاد و موشک به روسیه را به عنوان دارایی‌های مسدود شده اعلام کرده‌اند.

منبع: ایلنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.