آیت‌الله العظمی شیخ عباس محفوظی از مراجع عظام تقلید و از شاگردان و همراهان نهضت امام خمینی شب گذشته در بیمارستان بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش جماران؛ متن پیام های تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله العظمی محفوظی در پی می آید:

 

سید حسن خمینی: محبت سرشار آیت‌الله العظمی محفوظی به امام در سالهای غربت و ایام سختی همواره در یادها باقی است

به گزارش جماران؛ یادگار امام در پیامی درگذشت آیت الله العظمی محفوظی را تسلیت گفت.

 متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است:

بسمه تعالی

درگذشت عالم مجاهد و فقیه بزرگوار حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ عباس محفوظی رحمت الله علیه موجب تأثر شد.

بی شک مجاهدات ایشان در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و همراهی و تلمذ ایشان در محضر امام راحل (س) در کنار تلاش ها و مجاهداتشان در سالهای پس از انقلاب در خاطر دوستان و یاران انقلاب و امام باقی خواهد ماند و ان شاء الله توشه گرانسنگی برای آن فقید سعید خواهد بود. 

هم چنانکه محبت سرشار آن مرحوم به امام و بیت ایشان در سالهای غربت و ایام سختی همواره در یادها باقی است. 

اینجانب ضمن تسلیت این مصیبت به ساحت مقدس ولی الله الاعظم(عج) و حوزه های علمیه و بیت مکرم ، خصوصا برادرم جناب آقای دکتر محمد صادق محفوظی دامت تأییداته، علو درجات ایشان را از خدای متعال مسئلت دارم و برای بازماندگان محترم صبر و اجر آرزومندم. 

سید حسن خمینی

****

 تسلیت علی اکبر صالحی

 به گزارش جماران؛ علی اکبر صالحی معاون پژوهشی فرهنگستان علوم در پیام تسلیتی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

العلماء ورثة الانبیاء یحبهم اهل السماء

ارتحال اندوه بار و حزن انگیز عالم ربانی حضرت آیت الله محفوظی را (رضوان الله تعالی علیه)که شخصیتی کم نظیر از حیث علم و تقوی و تواضع و مردم داری بودند به عموم‌ دوستداران ایشان از جمله شاگردان و محبین و پیروان و اهل بیت کرامشان صمیمانه تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای روح بلند و پر فتوح ایشان علو درجات، غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

اللهم تغمده بواسع رحمتک و اسکنه فی فسیح جناتک

علی اکبر صالحی

***

پیام تسلیت بیت مرحوم آیت الله العظمی صانعی (ره) در پی درگذشت آیت الله العظمی حاج شیخ عباس محفوظی(ره)

بسمه تعالی

«إذا مات المؤمن الفقیه ثلم فی الإسلام ثلمة لایسدها شیء»

رحلت بقیة السلف شاگردان و یاران حضرت امام خمینی(س) عالم متقی، آیت الله العظمی حاج شیخ عباس محفوظی(ره) موجب تأسف و تأثر گردید.

بی شک فقدان اسوه های علم و اخلاق، خسارتی بزرگ برای حوزه های علمیه و فرهنگ جامعه می باشد که جز با عنایات و الطاف الهی قابل جبران نمی باشد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت بقیة الله الأعظم امام زمان(عج)، حوزه های علمیه، خاندان معزّی، آقازادگان و همه دوستان و ارادتمندان آن فقید سعید، برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و حشر با حضرات معصومین(علیهم السلام) و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را خواستارم.

قم المقدسه- فخرالدین صانعی

بیت مرحوم آیت الله العظمی صانعی(قدس سرّه)

7 ربیع الاول1446

تاریخ: 1403/6/21

***

پیام تسلیت عارف

محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت آیت‌الله العظمی محفوظی از مراجع عظام تقلید و از شاگردان و همراهان نهضت امام خمینی (ره) را تسلیت گفت.

در متن پیام عارف آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون»

رحلت عالم وارسته حضرت آیت‌الله العظمی محفوظی از مراجع عظام تقلید و از شاگردان و همراهان نهضت امام خمینی (ره) موجب تأثر و تالم شد.

در کارنامه درخشان آن عالم وارسته علاوه بر جدیت در درس و بحث و تألیفات، اقدامات شایسته‌ای در امور خیریه، نظیر تأسیس دانشگاه و مرکز معلولین و مدارس علمیه و دستگیری از نیازمندان توأم با اخلاق و مهربانی کم نظیر به وفور به چشم می‌خورد.

حضور ایشان در مبارزات از ابتدای نهضت اسلامی و بارها دستگیری و زندان و تبعید نیز برگ زرینی در زمانه و زیست پربار ایشان است.

اینجانب فقدان آن فقیه متعهد را به خانواده محترم محفوظی، عموم شاگردان و علاقه مندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم. امید که روح بلند ایشان در جوار حضرت حق آرام و مورد رحمت و آمرزش الهی قرار گیرد.»

***

 قالیباف درگذشت آیت‌الله العظمی محفوظی را تسلیت گفت

 رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی درگذشت فقیه بزرگوار و عالم عالی‌قدر آیت‌الله شیخ العظمی عباس محفوظی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت

بسم‌الله الرحمن الرحیم

إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمة لا یسدّها شی

درگذشت فقیه بزرگوار و عالم عالی‌قدر آیت‌الله شیخ عباس محفوظی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تأثر و تأسف گردید.

آیت‌الله محفوظی که در محضر فضلای جلیل‌القدر کسب فیض و معرفت نمودند از شاگردان و همراهان امام خمینی (ره) در دوران مبارزات نهضت اسلامی بودند که به دلیل حضور فعال خود بارها دستگیر و زندانی شدند و پس از انقلاب نیز در زمره خدمتگزاران متعهد و صدیق قرار داشتند.

ایشان در سال‌های عمر بابرکت خود در طرح مباحث دینی، ترویج و نشر معارف اسلامی و شعائر اهل‌بیت علیهم‌السلام، تربیت طلاب و شاگردان و تألیف آثار متعدد سرآمد بودند و همچنین با انجام اقدامات شایسته در امور خیریه و عام‌المنفعه، اهتمام جدی در رسیدگی به مشکلات نیازمندان داشتند که به‌عنوان باقیات صالح برای ایشان خواهد ماند.

ضمن عرض تسلیت به حوزه‌های محترم علمیه، روحانیت معزز، شاگردان، ارادتمندان و بیت شریف ایشان، برای آن عالم مهذّب علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه پروردگار متعال مسالت می‌کنم.

 محمدباقر قالیباف

 رئیس مجلس شورای اسلامی

***

مخبر با صدور پیامی رحلت آیت الله محفوظی را تسلیت گفت

محمد مخبر معاون اول دولت سیزدهم طی پیامی درگذشت آیت الله شیخ عباس محفوظی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از مراجع عظام تقلید را به خانواده، شاگردان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت گفت:

انا لله و انا الیه راجعون

رسولُ اللّه صلی الله علیه و آله: مَوتُ العالِمِ ثُلمَةٌ فی الإسلامِ لا تُسَدُّ ما اختَلَفَ اللَّیلُ و النَّهارُ

رحلت عالم وارسته حضرت آیت‌الله العظمی محفوظی از مراجع عظام تقلید و از شاگردان و همراهان نهضت امام خمینی (ره) موجب تأثر و تألم اینجانب شد.

به یقین آن عالم وارسته در کنار درس و بحث و تألیفات، اقدامات ارزنده‌ای در امور عام‌المنفعه نظیر تأسیس دانشگاه و مراکز توانبخشی و دستگیری از ایتام و مستضعفین، توأم با اخلاق و مهربانی کم‌نظیر داشته‌اند که سرلوحه‌ای جاودان برای جویندگان فقه و اخلاق است.

حضور ایشان در مبارزات از ابتدای نهضت اسلامی و بارها دستگیری و زندان و تبعید نیز برگ زرینی در زمانه و زیست پربار ایشان است.

اینجانب فقدان آن فقیه متعهد را به خانواده محترم محفوظی، عموم شاگردان و علاقه‌مندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم. امید که روح بلند ایشان در جوار حضرت حق آرام و مورد رحمت و آمرزش الهی قرار گیرد.

***

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی درگذشت آیت‌الله محفوظی

متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم بزرگوار آیت‌الله شیخ عباس محفوظی رحمت‌الله‌علیه از مبارزان انقلابی و از شاگردان و همراهان نهضت امام خمینی (ره) را به حوزه‌ی علمیه‌ی معظم قم و مراجع عظام و علمای عالی‌مقام و جامعه‌ی محترم مدرسین و به شاگردان و دوستان و ارادتمندان آن مرحوم و به‌طور ویژه به خاندان گرامی و فرزندان مکرم ایشان تسلیت عرض می‌کنم. خداوند رحمت و مغفرت خود را شامل حال آن مرحوم فرماید.

غلامحسین محسنی اژه‌ای

***

تکمیل می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.