تروئیکای اروپایی در ادامه اتهام‌زنی‌های خود علیه ایران، بیانیه‌ای ادعایی درباره آنچه انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه خوانده شده، صادر کرد. وزارت خارجه آلمان ضمن صدور این بیانیه‌ ادعایی، اعلام کرد که دولت‌های فرانسه، آلمان و انگلیس برای اعمال تحریم‌ها علیه شرکت هواپیمایی ایران تلاش خواهند کرد.

به گزارش جماران؛ دولت‌های فرانسه، آلمان و انگلیس طی بیانیه‌ای مدعی شدند که تحریم‌هایی را علیه تهران به‌دلیل آنچه انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه خوانده شده، وضع خواهند کرد.

تروئیکای اروپایی در ادامه اتهام‌زنی‌های خود علیه ایران، بیانیه‌ای ادعایی درباره آنچه انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه خوانده شده، صادر کرد. 

وزارت خارجه آلمان ضمن صدور این بیانیه‌ ادعایی، اعلام کرد که دولت‌های فرانسه، آلمان و انگلیس برای اعمال تحریم‌ها علیه شرکت هواپیمایی ایران تلاش خواهند کرد.

انگلیس نیز امروز سه‌شنبه، ۲۰ شهریور مدعی شد که ۷ مورد تحریم را در فهرست تحریم‌ها علیه ایران و ۳ مورد را در فهرست تحریم‌ها علیه روسیه قرار داده است.

وزارت خارجه انگلیس همچنین مدعی شد که برخی از تحریم‌شدگان شامل شرکت‌ها و سازمان‌هایی بودند که با صنایع هواپیما‌های بدون‌سرنشین در روسیه و ایران ارتباط داشتند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد که روسیه موشک‌های بالستیک از ایران دریافت کرده و احتمالا ظرف چند هفته از آن‌ها در اوکراین استفاده خواهد کرد. 

این درحالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، روز دوشنبه ۱۹ شهریور، در واکنش به ادعا‌ها درباره ارسال موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه، تاکید کرد که چنین گزارش‌هایی منعکس‌کننده حقیقت نیستند.

همچنین ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، درباره ادعای ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه گفت: همانگونه که بار‌ها تاکید شد، جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با جنگ، از راهکار سیاسی برای حل‌وفصل اختلافات روسیه و اوکراین و پایان بخشیدن به درگیری‌های نظامی حمایت می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.