سید رسول موسوی دستیار وزیر خارجه ایران می گوید که بسته شدن سفارتخانه‌های افغانستان در اروپا گامی است برای نزدیکی پایتخت‌های اروپایی به کابل

به گزارش جماران؛ سید رسول موسوی در واکنش به خبر بسته شدن سفارتخانه‌های افغانستان در برخی کشورهای اروپایی نوشت: «بسته شدن سفارتخانه‌های افغانستان در اروپا گامی است برای نزدیکی پایتخت‌های اروپایی به کابل. این کار متناقض به نظر می رسد ولی مسیری است که اروپا شروع کرده است. امروز سفارتخانه‌ها از اختیار مخالفان طالبان خارج می شود بعد از مدتی با عنوان خدمات‌ کنسولی در هماهنگی با کابل باز می شوند.»

سفارت افغانستان در لندن در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی اکس اعلام کرده است که تعطیل می‌شود.

در اطلاعیه این سفارت که زلمی رسول، وزیر خارجه حکومت سابق آن را اداره می‌کند، آمده است که تعطیلی به درخواست رسمی بریتانیا صورت می‌گیرد.

بر اساس این اطلاعیه، سفارت افغانستان در لندن بر اساس «لزوم دید مقامات کشور میزبان» رسما از تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ (حدود دو هفته دیگر) تعطیل می‌شود.

وزارت خارجه طالبان در تاریخ ۹ مرداد ۱۴۰۳، (۳۰ ژوئیه) اعلام کرده بود که دیگر اسناد صادره در نمایندگی‌های افغانستان در کشورهای اروپایی، کانادا و استرالیا را نمی‌پذیرد اما مشخصا نمایندگی‌های افغانستان در اسپانیا، هلند، بلغارستان، جمهوری چک و مونیخ آلمان را مستثنی کرده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.