در بخشی از نامه انجمن‌های اسلامی دانشجویان چند دانشگاه علوم‌پزشکی به ظفرقندی وزیر بهداشت آمده است: با بروز ناآرامی‌ها و اعتراضات سال ۱۴۰۱ و به دنبال آن، تغییرات […] آیین‌نامه انضباطی _که به گفته بسیاری از حقوقدانان، برخی مفاد آن در تقابل با حقوق دانشجویی، قانون اساسی و آموزه های دینی ما است_ موجب صدور احکامی شبهه‌دار و گاه مغرضانه، بدون رعایت تمامی اصول آیین‌نامه از نظر مستدل و مستند بودن ادله، تناسب حکم و تخلف و… شد که صدمات بسیاری را به آرامش روان دانشجویان و خانواده‌های ایشان وارد کرد. از جنابعالی، تقاضای بررسی و اصلاح آیین‌نامه انضباطی در اسرع وقت، و نیز بررسی مجدد احکام و جبران خسارت آن دسته از عزیزانی که به ناحق مشمول مجازات شدند، داریم.

به گزارش جماران؛ انجمن اسلامی دانشجویان چند دانشگاه علوم پزشکی کشور خطاب به محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت دولت چهاردهم نامه‌ای نوشته‌اند و در آن به مواردی مانند احکام انضباطی ۱۴۰۱، اشکالات آیین‌نامه انضباطی و… اشاره کرده‌اند.

در بخشی از این نامه آمده است:

همان‌گونه که مستحضرید، در این سه سال گذشته، در سایه سیاست تقسیم دانشگاهیان به خودی و غیرخودی، فضای فعالیت‌های تشکیلاتی، فرهنگی و صنفی، روبه افول رفته و با برقرارسازی فضای بسته سیاسی، امید و نشاط از فضای دانشجویی رخت بسته و جای خود را به رخوت و خودسانسوری داده است. در این میان نقش معاونت‌های فرهنگی-دانشجویی بارزتر بوده که در ادامه به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.

با بروز ناآرامی‌ها و اعتراضات سال ۱۴۰۱ و به دنبال آن، تغییرات […] آیین‌نامه انضباطی _که به گفته بسیاری از حقوقدانان، برخی مفاد آن در تقابل با حقوق دانشجویی، قانون اساسی و آموزه های دینی ما است_ موجب صدور احکامی شبهه‌دار و گاه مغرضانه، بدون رعایت تمامی اصول آیین‌نامه از نظر مستدل و مستند بودن ادله، تناسب حکم و تخلف و… شد که صدمات بسیاری را به آرامش روان دانشجویان و خانواده‌های ایشان وارد کرد. از جنابعالی، تقاضای بررسی و اصلاح آیین‌نامه انضباطی در اسرع وقت، و نیز بررسی مجدد احکام و جبران خسارت آن دسته از عزیزانی که به ناحق مشمول مجازات شدند، داریم.

امضا کنندگان نامه:

انجمن‌ اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد

انجمن اسلامی دانشجویان نسل نو دانشگاه علوم پزشکی یزد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک

تشکل وحدت اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

 

نامه انجمن‌های اسلامی دانشجویان چند دانشگاه علوم‌پزشکی به ظفرقندی وزیر بهداشت (1)

 

نامه انجمن‌های اسلامی دانشجویان چند دانشگاه علوم‌پزشکی به ظفرقندی وزیر بهداشت (2)

 

نامه انجمن‌های اسلامی دانشجویان چند دانشگاه علوم‌پزشکی به ظفرقندی وزیر بهداشت (3)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.