سهم دانش‌آموزان مدارس دولتی از رتبه‌های برتر در گروه‌های ریاضی، تجربی و انسانی امسال فقط هفت‌درصد بوده است. چهار نفر از ۳۰ نفر اول انسانی، ریاضی و تجربی در غیرانتفاعی‌ درس خوانده‌اند. هزینه شهریه مدارس غیرانتفاعی چقدر است؟ امسال قیمت شهریه یک مدرسه غیرانتفاعی برای کلاس دوازدهم حدود ۲۰۰ میلیون تومان بوده است!

به گزارش جماران؛ روزنامه هفت صبح نوشت: از لیست برترین‌های کنکور امسال ۲۲ دانش‌آموز در مدارس سمپاد و دو دانش‌آموز در مدارس نمونه دولتی درس خوانده‌اند.

سهم دانش‌آموزان مدارس دولتی از رتبه‌های برتر در گروه‌های ریاضی، تجربی و انسانی امسال فقط هفت‌درصد بوده است. چهار نفر از ۳۰ نفر اول انسانی، ریاضی و تجربی در غیرانتفاعی‌ درس خوانده‌اند. هزینه شهریه مدارس غیرانتفاعی چقدر است؟ امسال قیمت شهریه یک مدرسه غیرانتفاعی برای کلاس دوازدهم حدود ۲۰۰ میلیون تومان بوده.

از لیست برترین‌های کنکور امسال ۲۳ دانش‌آموز در مدارس سمپاد و دو دانش‌آموز در مدارس نمونه دولتی درس خوانده‌اند. سال پیش به طور میانگین شهریه ثبت‌نام در مدرسه سمپاد مقطع متوسطه دوم بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان بود. این رقم در مدارس تیزهوشان منطقه دو و سه کمتر است.

یکی دیگر از هزینه‌های مرسوم برای سال آخر متوسطه شرکت در اردو است قیمت هر کدام از این‌ها، بسته به منطقه و نوع مدرسه متفاوت است. در یک منطقه متوسط برای اردوی ۱۰ روزه، ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان گرفته می‌شود. نرخ این اردوها، حساب و کتاب مشخصی ندارد و از مدرسه‌ای به یک مدرسه دیگر متفاوت است.

به جز مدرسه، تاثیر امکانات استان را هم می‌توان در موفقیت دانش‌آموزان مشاهده کرد که باز هم عدالت آموزشی را به چالش می‌کشد و مانند مدرسه می‌تواند مانع پرش طبقاتی شود. برای مثال تهرانی‌ها ۳/۲۷ درصد از صندلی‌های برترین‌ها را تصاحب کردند. از ۱۰ سال گذشته جمعیت دانش‌آموزان تهرانی از ۴۰ نخبه برتر کنکور چه تغییری کرده؟ سال ۱۳۹۳ تهران ۱۱ دانش‌آموز برتر داشت. 

 

سهم مدارس دولتی از رتبه‌های برتر کنکور

 

 سهم مدارس دولتی از رتبه‌های برتر کنکور؛ فقط 7 درصد!/ فقط 2 نفر از 30 نفر رتبه برتر کنکور در مدارس دولتی درس خوانده‌اند

در همین خصوص فرهیختگان نوشته است: ظاهرا برای رسیدن به رتبه برتر کنکور که مجوز تحصیل در رشته و دانشگاه برتر کشور خواهد بود، نمی‌توان خیلی به تحصیل در مدارس دولتی و نیمه‌دولتی دلخوش کرد. 

امسال هم با در نظر گرفتن سهم 7 درصدی از بین 30 نفر برتر نشان می‌دهد که واقعا این مدارس نتوانسته‌اند، آن‌طور که انتظار می‌رود سهم قابل توجهی را در کنکور داشته باشند. 

در میان 30 داوطلب برتر در 3 گروه آزمایشی یاد شده، 10 نفرشان از تهران بوده‌اند که از این میان نیز 60 درصدشان را سمپادی‌ها تشکیل داده‌اند و 40 درصد دیگر نیز غیرانتفاعی هستند؛ یعنی عملا حتی یک برگزیده نیز از مدارس دولتی در استان تهران نتوانسته بود خودش را در میان برترین‌های این 3 گروه برساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.