جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با پرونده چای دبش گفت: تاکنون حدود ۶۵ تا ۷۰ نفر احضار و برای آن‌ها قرار تأمین صادر شده است. پرونده مدیران و کارمندان وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی، سازمان ملی استاندارد، گمرک، سازمان غذا و دارو و شبکه بانکی نیز در حال تکمیل است که پس از انجام تحقیقات اقدامات لازم در خصوص آنها صورت می‌گیرد.

به گزارش جماران؛ سخنگوی قوه قضاییه جزئیات جدید از آخرین وضعیت پرونده چای دبش را تشریح کرد.

جهانگیر در رابطه با پرونده چای دبش گفت:‌ تحقیقات گسترده ای در این خصوص صورت گرفته و تقریبا ۲۰۰ نفر از اشخاص حقیقی و مدیران این شرکت و شرکت های تابعه تحقیق به عمل آمده است و ۹ شرکت وابسته به شرکت گروه‌های دبش فعال هستند و تعدادی هم غیرفعال هستند که میزان ۳۳۰ هزار میلیارد تسهیلات ریالی از ۲۱ بانک اخذ کرده بودند و تعهدات ارزی سنگینی هم در این خصوص مطرح بوده است.

وی افزود: تاکنون حدود ۶۵ تا ۷۰ نفر احضار و برای آن‌ها قرار تأمین صادر شده است. پرونده مدیران و کارمندان وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی، سازمان ملی استاندارد، گمرک، سازمان غذا و دارو و شبکه بانکی نیز در حال تکمیل است که پس از انجام تحقیقات اقدامات لازم در خصوص آنها صورت می‌گیرد.

جهانگیر تصریح کرد: در حال حاضر، یک نفر از وزارت جهاد کشاورزی، یک نفر از بانک مرکزی و سه نفر از کارمندان چای دبش در بازداشت به سر می‌برند. اکبر رحیمی، متهم اصلی ردیف اول این پرونده، به اتهام اخلال در نظام اقتصادی، قاچاق ارز و کالا و رشاء و ارتشاء، به دلیل ناتوانی در تودیع وثیقه ۱۵۷ هزار میلیاردی همچنان در بازداشت است. علت طولانی شدن روند رسیدگی، عدم همکاری متهم ردیف اول در مرحله تحقیقات است، اما این موضوع مانع از ادامه تحقیقات نخواهد شد. امیدوارم در صورت همکاری متهم در وقت مقرر بتوانیم شاهد باشیم پرونده سریع تر به سامان برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.