ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره «به روند پیگیری آزادی ۲ شهروند ایرانی به نامهای محمدرضا نوری و محمد خزایی در عراق و عربستان»، گفت: کمیسیون امنیت جلساتی را با مسئولین وزارت امور خارجه در این زمینه داشته است. به صورت مداوم در حال پیگیری آزادی این ۲ شهروند ایرانی هستیم.

به گزارش جماران؛ ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به روند پیگیری آزادی ۲ شهروند ایرانی در کمیسیون، گفت: عربستان و عراق قول آزادی خزایی و نوری را داده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره «به روند پیگیری آزادی ۲ شهروند ایرانی به نامهای محمدرضا نوری و محمد خزایی در عراق و عربستان»، گفت: کمیسیون امنیت جلساتی را با مسئولین وزارت امور خارجه در این زمینه داشته است. به صورت مداوم در حال پیگیری آزادی این ۲ شهروند ایرانی هستیم. 

وی افزود: وزارت امور خارجه به صورت فعال در حال پیگیری موضوع است. کمیسیون امنیت ملی نیز موضوع را دنبال می‌کند. وظیفه ما و وزارت امور خارجه است که به این مسأله را حل‌وفصل کنیم. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئولان وزارت امورخارجه قول دادند که با حساسیت این موضوع را در عربستان و عراق دنبال کنند. 

عزیزی در خاتمه گفت: در پیگیری‌هایی که انجام شده عربستان و عراق قول دادند که مسأله را با سرعت حل کنند و زمینه آزادی این ۲ نفر را فراهم کنند. با تلاش‌هایی که در حال انجام است امیدواریم هر چه سریع‌تر این ۲ عزیز به آغوش خانواده برگردند.

در حج امسال چند نفر از زائران ایرانی از سوی عربستان بازداشت و به کشور بازگردانده شدند. با وجود پیگیری مسؤولان، هم‌اکنون «محمد خزایی» در بازداشت سعودی‌ها است.

محمد نوری هم در فروردین ماه ۱۴۰۲، در عراق توسط نیروهای آمریکایی بازداشت شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.