المیادین گزارش داده است رایزنی‌ها روز جمعه در خصوص ساز و کارهای اجرای توافق آتش بس در غزه آغاز خواهد شد.

به گزارش جماران؛ شبکه المیادین به نقل از یک منبع بلندپایه مصری گزارش داد همه طرف‌ها در دوحه تمایلی واقعی برای حصول توافق نشان دادند. 

این منبع اضافه کرد رایزنی‌ها روز جمعه در خصوص ساز و کارهای اجرای توافق آغاز خواهد شد. 

 

نیویورک‌تایمز: اسرائیل هرگز قادر به حذف کامل حماس نخواهد بود 

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های ارشد آمریکایی که اشاره‌ای به نام آنها نشده نوشته اسرائیل به تمامی آنچه از لحاظ نظامی قابل دستیابی بوده دست یافته است. 

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند بمباران‌های مستمر اسرائیل در حال حاضر تنها مخاطرات علیه غیرنظامی‌ها را افزایش می‌دهد و احتمال تضعیف بیشتر حماس از بین رفته است. 

به نوشته نیویورک‌تایمز، تعداد رو به رشدی از مقام‌های امنیتی در بخش‌های مختلف دولت بایدن معتقدند که ارتش اسرائیل تا حد زیادی حماس را به عقب رانده اما هرگز قادر به حذف کامل این گروه نخواهد بود. 

روزنامه آمریکایی در ادامه همچنین خاطرنشان کرده یکی از بزرگترین هدف‌های اسرائیل از جنگ غزه که برگرداندن تقریباً ۱۵۰ اسیر را شامل می‌شود از طریق نظامی قابل دستیابی نیست. 

مقام‌های کنونی و سابق آمریکا و اسرائیل از جمله جوزف ووتل، فرمانده سابق سنت‌کام گفته‌اند آزادسازی «گروگان‌ها» تنها از طریق مذاکرات امکان‌پذیر خواهد بود. 

 

 دعوت حماس از اهالی کرانه باختری برای مقابله با حملات تروریستی شهرک‌نشینان

 

جنبش حماس در بیانیه‌ای در واکنش به یورش دهها شهرک‌نشین صهیونیست به روستای «جیت» و آتش زدن اموال فلسطینی‌ها، از تمامی اهالی کرانه باختری خواست تا علیه حملات صهیونیست‌ها با خشم خود قیام کنند.

حماس یورش شهرک‌نشینان صهیونیست با پشتیبانی نظامیان اشغالگر را «تروریستی» توصیف کرد.

حماس همچنین شهادت یک جوان فلسطینی به نام  رشید محمود سدة (23 ساله) در یورش شهرک‌نشینان را تسلیت گفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.