دکتر عبدالرحمان رستمیان عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی معتقد است محمدرضا ظفرقندی می‌تواند کزینه مناسبی برای وزارت بهداشت باشد، گفت: ایشان با نگاه فراجناحی می‌تواند از تمام ظرفیت کشور برای دانشگاه‌های علوم پزشکی استفاده کند.

به گزارش جماران؛ دکتر عبدالرحمان رستمیان در  یادداشتی درباره محمدرضا ظفرقندی، گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت دولت چهاردهم نوشت: 

 گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت دولت چهاردهم، فضایل اخلاقی فراوانی دارد. ایشان همواره با سعه‌صدر با بیماران رفتار می‌کند. تعهد و دلسوزی از دیگر ویژگی‌های اخلاقی ظفرقندی به حساب‌می‌آید و با توجه به فضایل اخلاقی این استاد ارزشمند،  این چهره را یک الگوی خوب قلمداد می‌کنم.

هنگامی که جنگ تحمیلی آغاز شد،  به عنوان پزشک‌یار در منطقه جنگی حاضر شدم. ظفرقندی به همراه تعداد از جراحان در منطقه حضور داشت و به رزمندگان خدمت‌رسانی می‌کرد. نظام سلامت کشور در شرایط سخت به کشور کمک کرده، به طور مثال، جامعه پزشکی در دوران به کشور در دوران جنگ بسیار کمک کرد و ارائه خدمات را باید برآمده از زحمات تمام جامعه پزشکی و اساتیدی مانند دکتر ظفرقندی برشمرد.

 در حال حاضر، به تخصص فردی مانند ظفرقندی نیاز داریم؛ ایشان با توجه به توانایی خود می‌تواند وارد بطن کار شود و امور را هدایت کند. بررسی کارنامه کاری ظفرقندی بیانگر این است که اپست‌های مدیریتی بسیاری را بر عهده داشته است.

استاد ظفرقندی در انتخاب مدیران تحت پوشش خود همواره به دو مؤلفه «توانمندی» و «تقوا» توجه می‌کرد. ظفرقندی هیچگاه در انتخاب مدیران به طیف سیاسی آنها توجه نمی‌کند بلکه همواره به صورت فراجناحی عمل کرده است. 

جامعه پزشکی نسبت به انتخاب رئیس سازمان نظام پزشکی اقدام می‌کند؛ بنابراین باید گفت که انتخاب رئیس سازمان نظام پزشکی به وسیله یک نفر صورت نمی‌گیرد بلکه توسط جامعه پزشکی انجام می‌شود.  انتخاب ایشان به عنوان رئیس سازمان نظام پزشکی به این معنا بود که توانای‌های او مورد تایید جامعه پزشکی است.

 

عبدالرحمن رستمیان
دکتر عبدالرحمان رستمیان

 

ظفرقندی می‌تواند از تمام ظرفیت جامعه پزشکی کشور استفاده کند. انتخاب روسای دانشگاه‌های علوم‌‌پزشکی جزو وظایف وزارت بهداشت به حساب می‌آید و با توجه به عملکرد و کارنامه کاری دکتر ظفرقندی می‌توان گفت که ایشان با  نگاه فراجناحی می‌تواند از تمام ظرفیت کشور برای دانشگاه‌های علوم پزشکی استفاده کند. 

با توجه به سبقه حضور در مقام نمایندگی مجلس به نمایندگان خانه ملت توصیه می‌کنم در مسیر انتخاب افراد  شایسته گام بردارند. من بر این باور هستم، دکتر ظفرقندی ویژگی‌های یک وزیر خوب را دارد. همه دست در دست یکدیگر دهیم و مسیر انتخاب وزیران دولت چهاردهم را هموارتر کنیم. دکتر ظفرقندی از منظر «علمی»، «تقوا» و «توانایی» می‌تواند گزینه مناسبی برای وزارت بهداشت باشد. فردی که برای هدایت وزارت بهداشت انتخاب می‌شود باید به نحوی باشد که مورد تایید جامعه پزشکی قرار گیرد. 

«سلامت» و «رفاه» جزو مؤلفه‌های توسعه پایدار شورها به حساب می‌آیند. با توجه به تاثیر بسزای سلامت در توسعه پایدار، وزیر بهداشت باید از توانایی‌های بالایی برخوردار باشد. امیدوارم که دکتر ظفرقندی بتواند رای اعتماد مناسبی از مجلس شورای اسلامی بگیرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.