وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از آغاز جنگ تاکنون ۱۶ هزار کودک فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

به گزارش جماران؛ وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه ۳۴۰۰ قتل عام و کشتار را در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که از آغاز جنگ تاکنون ۱۶ هزار کودک فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. 

به گفته این وزارتخانه ۷ گور دسته جمعی در بیمارستان‌های نوار غزه برای دفن اجساد شهدا آماده شده است. 

وزارت بهداشت غزه گفت ساکنان شمال نوار غزه علی رغم تهدیدات و بمباران‌های پی در پی دشمن صهیونیستی حاضر به ترک این منطقه نیستند. 

وزارتخانه مذکور اشاره کرد که حمله به بیمارستان شفا و خارج کردن آن از خدمت با توجه به اینکه بزرگترین مجتمع بیمارستانی در نوار غزه است، بر خدمات بهداشتی و درمانی در این باریکه کاملاً اثرگذار بوده است. 

به گفته این وزارتخانه دست کم ۹۱ هزار مجروح درمان‌های کامل را دریافت نکردند و ۲۵ هزار نفر از آنها برای ادامه درمان باید حتماً به خارج اعزام شوند.

این وزارتخانه با اشاره به اینکه تنها 5000 هزار مجروح برای درمان به خارج اعزام شدند، تاکید کرد که 10000 بیمار مبتلا به سرطان در نوار غزه وجود دارد که 500 نفر از آن‌ها به سبب نبود درمان جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد که افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن در سایه عدم ورود دارو به نوار غزه جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.