راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در مجموع جلسه خوبی با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم، افزود: به نظر می‌رسد نمایندگان کمیسیون فرهنگی نسبت به دغدغه‌هایی که داشتند، پاسخ‌ گرفتند. البته ما در کمیسیون فرهنگی در جلسه دیگری خدمت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خواهیم بود و بیشتر از گذشته درخصوص چالش‌های پیش روی این وزارتخانه بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

به گزارش جماران؛ سخنگوی کمیسیون فرهنگی از حضور وزرای پیشنهادی «کشور»، «اطلاعات» و «ورزش و جوانان»، در جلسات نوبت بعدازظهر امروز این کمیسیون به منظور ارائه برنامه‌ها و رویکردهای وزارتی خود خبر داد.

احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت از حضور اسکندر مومنی، وزیر پیشنهادی کشور در اولین جلسه از جلسات نوبت بعدازظهر این کمیسیون به منظور ارائه برنامه‌های خود خبر داد و گفت: وزیر پیشنهادی کشور در این جلسه رویکردها و برنامه‌های خود برای حل مسائل مبتلابه جامعه از جمله بحث ساماندهی اتباع را ارائه و مختصراً تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، نگاه دقیق به ضرورت توجه به ثبات مدیریتی و تقویت نیروهای کارآمد و تغییر نیروهای که باید تقویت شوند را از رویکردهای وزیر پیشنهادی کشور خواند که در جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی طرح و ارائه کرد و افزود: طبق اعلام مومنی، رویکرد وزارت کشور در صورت مسئولیت وی صرفاً سیاسی_ امنیتی نخواهد بود، بلکه رویکرد اجتماعی و جلب مشارکت عمومی برای حل مسائل را در دستور کار خواهد داشت.

راستینه با اشاره به بیان دغدغه‌های نمایندگان کمیسیون فرهنگی درخصوص مسئله مهاجران و اتباع در ایران در جلسه با وزیر پیشنهادی کشور، گفت: وزیر پیشنهادی در جمع نمایندگان کمیسیون فرهنگی، بر تلاش وزارت کشور برای مسئله اتباع و مدیریت دقیق و هوشمند در حفظ استقلال ملی تأکید کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به مطالبات نمایندگان درخصوص اجرای قانون جوانی جمعیت، گفت: هم تأکید نمایندگان و هم وزیر پیشنهادی کشور در بحث اجرایی‌سازی این بود که نیازمند فعال‌سازی بیش از پیش است.

راستینه، برنامه وزیر پیشنهادی کشور برای حفظ هنجارهای جامعه را از جمله مطالبات و سوالات نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس در این جلسه خواند و گفت: نگاه سردار مومنی در این موضوع این بود که حرکت‌ به سمت اجرای قوانین و حفظ آرامش و انسجام ملی باید مسیر پیش روی ما باشد.

اهتمام وزیر پیشنهادی اطلاعات بر اجرای کامل قانون مشاغل حساس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در تشریح جلسه این کمیسیون با حضور سید اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات هم عنوان کرد: این جلسه به تبادل افکار و اندیشه درخصوص مسائل مختلف امنیتی، اجتماعی و فرهنگی در ابعاد ملی گذشت و مسائل مبتلابه ان به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد. یکی از خواسته‌های جدی کمیسیون فرهنگی تمرکز بر ظرفیت‌های وزارت اطلاعات برای ارائه تحلیل‌ها و داده‌های صحیح برای کمک به مدیران در ابعاد مختلف است که وزارتخانه اطلاعات می‌تواند آن را به انجام برساند.

راستینه ادامه داد: از موارد مهمی که وزیر پیشنهادی اطلاعات در این جلسه بر آن تأکید داشت، اهتمام این وزارتخانه بر اجرای کامل قانون مشاغل حساس بود که در قالب دغدغه مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی و به صورت اجماعی مطرح و مقرر شد بحث مشاغل حساس برای حفظ امنیت، آرامش و ثبات مدیریت کارآمد و متخصص و همچنین حرکت به سمت حفظ نیروی انسانی مورد توجه قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: در این جلسه همچنین تأکید شد که وزارت اطلاعات که حافظ امنیت کشور است، از ظرفیت‌های فرهنگی برای توسعه توان و ارتقاء داده‌های مردمی بهره‌مند شود.

 

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای کسب نظر موافق کمیسیون فرهنگی به راند دوم رفت

 

راستینه در ادامه و در تشریح جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور احمد دنیامالی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به منظور ارزیابی برنامه‌های وی، عنوان کرد: در ابتدای این نشست آقای دنیامالی به ارائه برنامه‌های خود در وزارت ورزش و جوانان اقدام و نقطه نظرات نمایندگان کمیسیون فرهنگی در این خصوص را دریافت کرد. از موارد مهمی که وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بر آن تأکید داشت، ضرورت توجه به حکمرانی جمهوری اسلامی در ورزش به عنوان یکی از برنامه‌های مهم خود در این وزارتخانه بود.

 

در همین خصوص بخوانید:

 

وی با بیان اینکه ضرورت برنامه‌ریزی برای المپیک بعد در لس‌آنجلس و کسب موفقیت بیشتر در آن، نسبت به المپیک پاریس، اقتضا می‌کند برنامه‌ریزی جامعی را برای ورزش قهرمانی کشور داشته باشیم، تصریح کرد: از برنامه‌های مهم وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان که در کمیسیون فرهنگی مطرح شد، ضرورت تمرکز بر کشف استعداد برای رشته‌های المپیکی و قهرمانی -که ظرفیت مدالآوری داریم- است. برای این مهم هم ضرورت طراحی و برنامه‌ریزی و استعدادیابی براساس قانون شرح اهداف و اختیارات ورزش و جوانان مورد تأکید دنیامالی و اعضای کمیسیون فرهنگی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برنامه‌ریزی، طراحی و پیش‌بینی‌پذیر کردن ورزش قهرمانی و حرفه‌ای برای رسیدن به اهداف قانون برنامه هفتم توسعه از دیگر دغدغه‌های کمیسیون فرهنگی بود که در این جلسه با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد. از برنامه‌های مهم دنیامالی که در این جلسه طرح شد، توجه به تقویت عرصه فرهنگی فعالیت‌های ورزشی در سطوح مختلف هیات‌های ورزشی و فدراسیون‌ها است.

راستینه ادامه داد: نکات مهمی که وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی طرح کرد، با توجه به هزینه‌های سنگینی که برای تربیت قهرمانان و رسیدن به قله‌های قهرمانی انجام می‌شود، حفظ این قله‌های قهرمانی با فعالیت فرهنگی اثربخش باید در دستورکار این وزارتخانه قرار بگیرد تا سرمایه‌های قهرمانی کشور را به راحتی از دست ندهیم و دچار آسیب نشود.

وی با بیان اینکه تمرکز بر حمایت از قهرمانان ورزشی از دیگر مسائلی بود که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت، افزود: همچنین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تأکید بر تقویت حوزه جوانان در  این وزارتخانه -که از موارد مورد غفلت قرار گرفته در دولت‌های مختلف بوده است- را از برنامه‌های اصلی خود اعلام و تأکید کرد ما نیازمند یک حمایت ملی برای حوزه جوانان هستیم، لذا درصورت مسئولیت در وزارت ورزش تلاش خواهم کرد در دولت به سمت اصلاح ساختارهای حمایت از جوانان حرکت کنیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه حمایت از جوانی جمعیت براساس قانون جوانی جمعیت مورد تأکید وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بود، اضافه کرد: برنامه دنیامالی برای انجام این مهم، حرکت به سمت برنامه‌ریزی لازم برای حمایت از تسهیل ازدواج جوانان است که نیازمند اصلاح ساختارهای حوزه جوانان خواهد بود.

طبق اعلام سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، ضرورت توجه به اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی و همچنین لزوم حرکت به سمت چابک‌سازی ساختار عمرانی وزارتخانه در حوزه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام هم که مورد تأکید کمیسیون و وزیر پیشنهادی ورزش بود، در این جلسه به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد.   

راستینه در پایان با بیان اینکه در مجموع جلسه خوبی با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم، افزود: به نظر می‌رسد نمایندگان کمیسیون فرهنگی نسبت به دغدغه‌هایی که داشتند، پاسخ‌ گرفتند. البته ما در کمیسیون فرهنگی در جلسه دیگری خدمت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خواهیم بود و بیشتر از گذشته درخصوص چالش‌های پیش روی این وزارتخانه بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.