وزیر خارجه ونزوئلا گفت حمایت ایران در شرایطی انجام شده که دموکراسی ونزوئلا در معرض حمله قرار گرفته و تلاش‌هایی برای دخالت در انتخابات آن کشور در جریان است.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه به ناآرامی‌های اخیر در ونزوئلا در پی اعلام پیروزی نیکلاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری این کشور واکنش نشان داد: جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر لزوم احترام به رأی و انتخاب مردم ونزوئلا در چارچوب حق تعیین سرنوشت ملت‌ها و نیز احترام به حق حاکمیت دولت‌ها در چارچوب معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی بویژه منشور سازمان ملل متحد، ضمن اعلام همبستگی و حمایت قاطع از ملت و دولت ونزوئلا، مخالفت خود را با هرگونه فشار و مداخله خارجی در امور داخلی این کشور ابراز داشته و اعتقاد دارد که جمهوری بولیواری ونزوئلا از ظرفیت و اراده لازم برای حفاظت و تضمین حقوق اساسی مردم آن کشور در چارچوب قانون اساسی برخوردار است.

 

وزیر خارجه ونزوئلا: ایالات متحده در تلاش برای کودتاست

وزیرخارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت، واشنگتن تصمیم گرفته است تا کاندیدای مخالفان «ادموندو گونزالز» را به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا به رسمیت بشناسد.

وزیر خارجه ونزوئلا امروز در واکنش به این سخنان گفت: ونزوئلا اظهارات وحشتناک و حتی مسخره منتسب به وزیر امور خارجه ایالات متحده را رد می‌کند و این اظهارات نشان می‌دهد که دولت ایالات متحده در کودتای جاری در کشور دست دارد.

 

تشکر ونزوئلا از ایران

وزیر امور خارجه ونزوئلا از ایران بابت «تأکید بر حمایت» از آن کشور و رئیس‌جمهور «نیکلاس مادورو» تشکر کرد. 

وزیر خارجه ونزوئلا گفت حمایت ایران در شرایطی انجام شده که دموکراسی ونزوئلا در معرض حمله قرار گرفته و تلاش‌هایی برای دخالت در انتخابات آن کشور در جریان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.