مأموران پلیس فدرال آمریکا در شهر ال‌پاسو تگزاس، اسماعیل «ال مایو» زامبادا، رئیس کارتل سینالوئا مکزیک را که از بزرگ‌ترین باندهای مواد مخدر جهان است، بازداشت کردند.

به گزارش جماران؛ مأموران پلیس فدرال آمریکا در شهر ال‌پاسو تگزاس، اسماعیل «ال مایو» زامبادا، رئیس کارتل سینالوئا مکزیک را که از بزرگ‌ترین باند‌های مواد مخدر جهان است، بازداشت کردند. آن‌طور که وزارت دادگستری آمریکا روز پنج‌شنبه چهارم مرداد اعلام کرده، علاوه بر زامبادا، خواکین گوزمان لوپز، پسر ال چاپو گوزمان که در حال حاضر در آمریکا زندانی است هم در عملیات پلیس بازداشت شده است.

مأموران پلیس فدرال آمریکا در شهر ال‌پاسو تگزاس، اسماعیل «ال مایو» زامبادا، رئیس کارتل سینالوئا مکزیک را که از بزرگ‌ترین باندهای مواد مخدر جهان است، بازداشت کردند.

آن‌طور که وزارت دادگستری آمریکا روز پنج‌شنبه چهارم مرداد اعلام کرده، علاوه بر زامبادا، خواکین گوزمان لوپز، پسر ال چاپو گوزمان که در حال حاضر در آمریکا زندانی است هم در عملیات پلیس بازداشت شده است.

زامبادا که ۷۶ ساله است، سال‌ها پیش کارتل سینالوئا را با مشارکت «ال چاپو» گوزمان به راه انداخت.

او سال‌ها از سوی دولت ایالات متحده تحت تعقیب بود و چندین کیفرخواست از دو دهه قبل علیه او در دادگاه‌های آمریکا مطرح شده بود.

این بازداشت یک پیروزی بزرگ برای سازمان‌های امنیتی-اطلاعاتی ایالات متحده به حساب می‌آید که سال‌ها به‌دنبال بازداشت رؤسال کارتل سینالوئا مکزیک بودند.

ال مایو زامبادا و خواکین گوزمان لوپز از قوی‌ترین قاچاقچیان مواد مخدر در مکزیک به شمار می‌روند که مدیریت تجارت فراملی عظیم کوکائین و فنتانیل را بر عهده دارند و مواد مخدر را به ایالات متحده، اروپا و دیگر مناطق جهان منتقل می‌کنند.

کارتل سینالوئا یکی از دو گروه بزرگ جنایت سازمان‌یافته در مکزیک و از پیچیده‌ترین شرکت‌های جنایی در جهان است.

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا، در بیانیه‌ای که عصر پنج‌شنبه منتشر شد، دو تبهکار بازداشت‌شده را افرادی معرفی کرد که «یکی از خشن‌ترین و قدرتمندترین سازمان‌های قاچاق مواد مخدر در جهان را هدایت می‌کردند».

به‌گفتهٔ آقای گارلند، «ال مایو و گوزمان لوپز به فهرست درحال رشد رهبران کارتل سینالوئا و همدستان آن‌ها اضافه می‌شوند که وزارت دادگستری آمریکا مشغول به دام انداختن آن‌هاست».

دادستان کل آمریکا فنتانیل را نیز «مرگبارترین تهدید دارویی» نامید که تاکنون آمریکا با آن مواجه بوده است.

گارلند افزود «وزارت دادگستری تا زمانی که تک‌تک رهبران کارتل، اعضا و همدستان آن‌ها که مسئول مسموم کردن محلات ما هستند، حساب پس ندهند، آرام نخواهد گرفت».

دادستان‌های آمریکا بارها اعلام کرده‌اند که کارتل سینالوئا بزرگ‌ترین تأمین‌کننده مواد مخدر آمریکاست.

پیش از این سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا برای بازداشت زامبادا جایزه‌ای ۱۵ میلیون دلاری تعیین کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.