لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز بیان کرد: توقع ما از رئیس جمهور منتخب این است که در چارچوب قانون شکیبا باشد، برای تحقق اهداف اسلام و ایران بکوشد و سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب را دنبال کند. تاکید رئیس جمهور منتخب بر دنبال کردن سیاست‌های کلی و برنامه هفتم توسعه جای امیدواری است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: اولویت اصلی برنامه هفتم توسعه پیشرفت اقتصادی توام با عدالت است و رشد اقتصادی هشت درصد باید محقق شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، توسعه کشور چند سال دچار عقب‌ماندگی شده و جبران آن نیز کار آسانی نیست.

وی افزود: جبران این عقب ماندگی نیازمند یک رشد مستمر و پی در پی اقتصادی است و در هیچ یک از پنج سال برنامه هفتم نباید رشد منفی اقتصادی داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر اینکه رشد هشت درصدی اقتصادی کشور باید محقق شود، گفت: با این رشد اقتصادی مساله اشتغال و ازدواج جوانان نیز مرتفع می‌شود.

دژکام اظهار کرد: مردم ایران در انتخابات سبکی از مردم‌سالاری دینی را به دنیا نشان می‌دهد که بی سابقه است و مردم آگاهانه و انتخابگرانه اعلام می‌کنند که میخواهند با دین، انتخاب و زندگی کنند.

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی با ثبت مشارکت ۵۱ درصدی در انتخابات جمعه گذشته، تنها رئیس جمهور را انتخاب نکرد، بلکه سبک اداره کشور با مردم سالاری دینی را انتخاب کرد و خداوند نیز به این گام‌ها برای متصل شدن به امام زمان (عج) برکت می‌دهد.

 

ملت ایران به رشد سیاسی عمیقی رسیده است

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: باید از عموم مردم متشکر باشیم که پس از انتخابات با مشخص شدن اکثریت با قانونمندی رفتار کردند و کشور در کمال ثبات و آرامش است این در خالی است که دشمن می‌خواست شلوغی ایجاد شود.

دژکام اظهار کرد: این نشان‌دهنده رشد سیاسی و فهم عمیق مردم ایران است، در حالی که دیدیم پس از،پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا طرفداران ترامپ چکار کردند.

وی یادآور شد: مردم‌سالاری اسلامی را برخاسته از حقوق دینی ما است و اجرای آن، بنایی از تمدن و سربلندی و افتخار برای مسلمان ایرانی به جهان نشان داده است؛ قانون ما قانون اسلامی و هر کس مطابق قانون عمل می کند باتقوا است.

وی افزود: یادمان نرود دنیا باید پای مکتب اباعبدالله بنشیند و درس بیاموزد، مکتبی که ما با تقدیم هزاران شهید پای آن ایستاده‌ایم.

امام جمعه شیراز اعلام کرد: توقع ما از رئیس جمهور منتخب این است که در چارچوب قانون شکیبا باشد، برای تحقق اهداف اسلام و ایران بکوشد و سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب را دنبال کند.

وی افزود: تاکید رئیس جمهور منتخب بر دنبال کردن سیاست‌های کلی و برنامه هفتم توسعه جای امیدواری است.

 

هیأت‌های عزاداری باحرکت دسته‌ها، حضور اجتماعی و سیاسی خود را نشان دهند

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه مردم استان همه با حضور در مراسم عزاداری به حضرت سیدالشهدا (ع) عرض ادب می‌کنند، گفت: با این حال حرکت دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی در این ایام کار مهمی است.

دژکام گفت: حضور جوانان در این دسته ها و هیهات من الذله گفتن های منظم آنها، در کنار مرثیه، وجهه حماسی حرکت امام حسین (ع) را نشان می‌دهد.

وی ضمن قدردانی از هیأت‌هایی که دسته عزاداری را راه می‌اندازند، گفت: از هیأت هایی که حرکت می‌کنند و حضور اجتماعی و سیاسی خود را در جامعه نشان می‌دهند سپاسگزارم.

دژکام یادآور شد: ۹۴ درصد جوانان ما در هیأت‌های عزاداری به پرچم امام حسین(ع) احترام می‌کنند و خود را سرباز او می‌دانند.

وی با اشاره به برپایی مراسم شیرخوارگان حسینی در ایران و ۴۵ کشور دنیا، گفت: این همایش پیام رسان است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: حجت قیام امام حسین (ع) حضرت علی اصغر است و پیام انقلاب حسین که مبارزه با ظلم است را می‌رساند.

دژکام ادامه: امروز که کودکان غزه زیر ظلم صهیونیست‌ها هستند باید بیشتر به این پیام توجه شود چرا که اگر این پیام نبود، امروز کودک کشی امری عادی بود.

وی با اشاره به حضور ۱۵۰ هزار مادر و کودک فارس در همایش شیرخوارگان حسینی، گفت: در این حرکت، تلاشی برای فرزندپروری نیز وجود دارد، چرا که امام زمان در هنگام ظهور، لشکر می‌خواهد.

این حرکت برای ادامه دادن این حماسه حسینی ضرورت دارد و از هیأت هایی که حرکت می‌کنند و حضور اجتماعی و سیاسی خود حرکت می‌کند قدردانی میکنم.

۹۴ درصد جوانان ما وسط این سینه زنی ها به پرچم امام حسین احترام می‌کنند و خود را سرباز او می‌دانند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.