محمد آقایی تبریزی و عباس شعری مقدم از مدیران ارشد اسبق وزارت نفت در بیانیه هایی جداگانه از مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.

به گزارش جماران؛ متن بیانیه عباس شعری مقدم بدین شرح است:

بسمه تعالی 

رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی، ایجاد فرصت زندگی شرافتمندانه و بهره‌مند از رفاه، برای تمامی آحاد جامعه همواره یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های اندیشمندان و مصلحان جوامع خصوصا جامعه ما، ایران اسلامی بوده است. آرزویی که در دوره‌هایی بسیار نزدیک و دست یافتنی، و در دوره‌هایی همانند شرایط فعلی کشور، فاصله زیادی با آن توسط اکثر آحاد جامعه احساس می‌شود. مقایسه شرایط فعلی ایران با کشورهایی همچون ژاپن و کره که در دوره‌هایی در موقعیتی برابر با ما قرار داشتند و امروزه فاصله زیادی در اکثر ابعاد توسعه بین کشور ما و جایگاهی که آنها به آن رسیده اند، مشاهده می شود، ضرورت یک آسیب شناسی جدی در نحوه هدایت فرآیند رشد و توسعه در ایران را نشان می دهد. مطالعه مولفه های مختلف اجتماعی و اقتصادی، و بررسی تجارب زیسته و همچنین تجارب کشورهایی که مسیر توسعه را پیموده‌اند، معرف این نکته است که بهره‌مندی از یک برنامه جامع و متوازن، با افقی بلند مدت که مبتنی بر مطالعات دقیق آمایش سرزمینی بوده و توسط متخصصانی خوش فکر، با نگرشی بلند مدت و جامع تهیه شده باشد و ابعاد مختلف توسعه در آن مورد توجه قرار گرفته باشد، با اهتمام قوی به اجرای دقیق آن مهم‌ترین شرط موفقیت توسعه اقتصادی و اجتماعی می‌باشند. چیزی که در دولت آقای خاتمی، در چهارچوب برنامه سوم توسعه مطابق آن رفتار شد و منجر به رشدی پایدار در یک دوره ۸ساله گردید و متاسفانه در دولت‌های بعدی این برنامه‌های توسعه و متعاقب آن سند چشم‌اندازه که توسط مقام معظم رهبری به دستگاه‌ها ابلاغ گردیده بود، با استناد به برنامه‌های مقطعی کوتاه مدت و بدون پشتوانه کارشناسی قوی معطل ماند و مشکلات زیادی را در فرایند توسعه ملی پدید آورد. رواج رویکرد کوتاه مدت،عدم شفافیت در عملکردها و گردش اطلاعات، در کنار عدم شکل گیری نهادهای مدنی و احزاب قوی پیگیر اجرای این برنامه‌ها، سبب شد که از یک سو فرایند توسعه به شدت آسیب دیده و از سویی دیگر نگرش و باورهای عمومی نسبت به موفقیت تحقق توسعه در ایران دچار تردید گردد. تردیدی که در کنار رشد برخی صفات ناشایست اخلاقی چالش‌های متعددی را برای سرمایه انسانی ملی و دورنمای توسعه در ایران و خصوصاً درصنعت نفت و پتروشیمی پدید آورده است. این تردید تا آنجا پیش رفته که گروهی حتی اصلی ترین فرصت مشارکت مدنی در تغییر فرآیندهای حاکم را نیز نکوهش می نمایند. اینجانب تلاش برای شفاف سازی فرآیندها،پرهیز از دورویی و دروغ در تعاملات اجتماعی و بازگشت به نظام برنامه محور مبتنی بر برنامه‌ریزی جامع، متوازن و بلند مدت را دو اصل اساسی در بهبود شرایط فعلی کشور دانسته و معتقدم امتناع از مشارکت فعال در انتخابات نتیجه ای جز بازکردن عرصه برای یکه تازی گروه های خاص و ادامه روند مخرب موجود ندارد. عدم مشارکتی که بی شک نکوهش نسل های آینده را به همراه خواهد داشت. از این رو، با توجه به سابقه و تعهد جناب آقای دکتر پزشکیان به صداقت و پرهیز از دروغ، اعتقاد به شفافیت عملکردها و همچنین عمل به برنامه‌های جامع تدوین شده در کشور، از ایشان به عنوان فرد اصلح برای ریاست جمهوری ایران اسلامی حمایت می نمایم.

عباس شعری مقدم

 

محمد آقایی تبریزی
محمد آقایی تبریزی

 

به گزارش جماران؛ متن بیانیه محمد آقایی تبریزی بدین شرح است:

 

بسمه تعالی .

نقطه عطفی مهم درکشورمادرحال وقوع است .

کشورازفقر،فساد،بی عدالتی ،تحریم های  ظالمانه ،جهل ،اقتدارگرایی،بحران فرهنگی ،بحران  سیاسی ،بحران اخلاقی ،قانون گریزی ، خودخواهی وخودشیفتگی  وخودبزرگ بینی  وسوء مدیریت ،بحران ناترازی انرژی حامل های اصلی انرژی اعم ازبرق وگاز وبنزین  ، بحران دراکتشاف وتوسعه وتولید وافزایش تولید کمی وکیفی نفت وگاز وپالایش وپتروشیمی  ومصرف انرژی   وافزایش ضریب بازیافت نفت ازمیادین نفتی  ،بحران درتوسعه وتولید وافزایش تولید  ازمیادین مشترک نفت وگاز،بحران دربرق وبی توجهی به توسعه انرژی های تجدیدپذیر ،بحران دریارانه های انرژی ، بحران درتنوع بخشی وصرفه جوئی وبهره وری  انرژی   ،بحران درصنعت خودرو وترافیک وحمل ونقل عمومی وهوایی ،بحران آب ،بحران مسکن ، بحران درکشاورزی و دامداری ، بحران فضای مجازی وفیلترینگ، بحران تورم ومعیشت ،بحران اشتغال ،  بحران آزادی های مشروع وقانونی وحقوق  اجتماعی وسیاسی آحادمردم ،بحران تفرقه ،بحران های نفرت پراکنی وبحران های دروغگوئی اجانب ومزدوران آنها  وداخلی  ها  ،بحران ریا وتظاهر وظاهربینی ، بحران عقب افتادگی درتوسعه و... به شدت رنج می‌برد.

بحران هائی که از  بی ایمانی ، اقتدارگرائی وسلطه گرائی ، بی فرهنگی ، دروغگوئی ،ظاهرسازی وظاهربینی ورانت خواری ، مقابله باآزادی های مشروع وقانونی،حق پوشی ،بی عدالتی ،جهل وتفرقه به جای تعاون   ، ازنیمه دهه هشتاد شدیدا نشات  گرفت وافزایش یافت  ودرسال های اخیر باشدت بیشتری تشدیدشده است   .آنچه دستاوردهای مهم وبسیار ستودنی انقلاب وبعدازانقلاب وجنگ وبعدازجنگ تحمیلی  است به دلیل این بحران ها مرتبا  وزن سوزی و  گردیده و ظالمانه ویاباغفلت  تخریب می‌شود .

فرصتی ویژه درانتخابات جاری فراهم شده‌است که دردنباله انتخابات مرحله اول  ودرتکمیل پرشکوه آن همگی مسئولانه بکوشیم تابامشارکت فراگیر،زمینه تحقق حق وعدالت وآزادی وتوسعه وامنیت پایدار مهیا گردد .

انتخاب آقای  دکترمسعودپزشکیان ،  این انسان مومن ، شریف ، عالم ، صدیق  ،پاک اندیش  وپاک گفتارو پاک رفتار وبا اخلاق وستارخان آذربایجان برای ایران ومیهن دوست  ، در تکمیل دوراول برای دوردو،م حساس انتخابات کنونی ،  فرصتی برای بروز شکوفائی وعزت وتوسعه کشور ودراین منطقه وجهان پرآشوب والتهاب کنونی است .

محمد آقایی تبریزی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.