میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری، گفت: ما از تصمیم کانادا برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران استقبال می‌کنیم. این کاری است که آمریکا نیز انجام داده است.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری از تصمیم دولت کانادا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی این کشور استقبال کرد.

به نقل از ایسنا، در پی اقدام ضدایرانی دولت کانادا با قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریستی این کشور، «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری از این اقدام متحد خود علیه سپاه پاسداران حمایت کرد.

میلر در بخشی از این نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، گفت: ما از تصمیم کانادا برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ایران استقبال می‌کنیم. این کاری است که آمریکا نیز انجام داده است.

 

 

او با ادعای تروریسم علیه سپاه پاسداران، مدعی شد که اقدامات آن «تمام جهان را تهدید می‌کند.»

وزیر امنیت کانادا روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد: امروز، من اینجا هستم تا اعلام کنم که دولت‌مان تصمیم گرفته تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

 

 احضار حافظ منافع  کانادا در تهران

 

در پی اقدام خصمانه دولت کانادا در تروریستی توصیف کردن سپاه پاسداران، امروز سفیر ایتالیا در تهران که مسئولیت حفاظت از منافع کانادا را بر عهده دارد، توسط مدیرکل آمریکا به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

در این فراخوانی، اعتراض شدید کشورمان به اقدام غیرقانونی و خلاف حقوق بین‌الملل دولت کانادا به حافظ منافع این کشور ابلاغ و ضمن هشدار نسبت به تبعات این اقدام، بر حق ایران در اتخاذ تدابیر لازم و اقدامات متقابل تاکید گردید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.