زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: با خان و خانچه که اقتصاد در سایه را شکل داده اند چه می خواهد بکند آنها با تعارف و لبخند و خجالت در برابر آنها نمی شود کشور را اداره کرد. با 7 خوان فساد چه می خواهد بکند. باید یک راه فعال و تلاش مضاعف را در جهت دولت و حفظ دستاوردهای آقای رییسی در پیش بگیریم ودر ابعاد مختلف پیشرفت همه جانبه را در محور مردم رقم بزنیم؛ مردم تا پای صندوق آمدن کافی نیست بعد از آن باید مردم محور توسعه باشند. فرهنگ برای ما اولویت است اولویت قطعی است اما امروز اقتصاد فوریت دارد و باید مشکلات کشور را حل کرد و این دو باهم هم سنخ است.

به گزارش جماران؛ کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلوزیونی «با مردم» گفت: فرهنگ برای ما اولویت است اولویت قطعی است اما امروز اقتصاد فوریت دارد و باید مشکلات کشور را حل کرد و این دو باهم هم سنخ است.

علیرضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلوزیونی «با مردم» گفت: دولت شهید رییسی یک مختصات داشت. بعد از اصلاح قانون اساسی یک شرایط متوازنی نبود تا دولت شهید رییسی برای خود خادمی مردم را انتخاب کرد در هر استانی که سفر می رفت محرومترین نقطه استان را انتخاب می کرد تا از نزدیک حال و روز مردم را ببیند بله می شود در اتاق نشست و دنبال کرد مسئولان جدای از مردم زندگی کنند در خلاء تصمیم گیریم ی کنند و اقعیت های تلخ و شیرین جامعه را در جریان نیستند او یکی از مردم بود و خادم و نوکر مردم بود. نسبتش را با سایر قوا تنظیم کرد کسی از شهید رییسی اختلاف ندید در اخرین جلسه دولت هم به صراحت اعلام کرد امکان ندارد کسی از من اختلاف و دو گانگی در جامعه و با سایر قوا ببنید سختی می کشید اما آن را به سمت انسجام سوق می داد و همه دوستان مردم ایران می دانستند کمه می توانند به رییس جمهور شهید اعتماد کنند و او را حامی خود ببینند.

وی ادامه داد: مظلومانی که در غزه هستند و همه کسانی که امروز در جهان چشم امید به ایران اسلامی دارند حضور بی نظیر سران کشور های خارجی و اظهار محبت آنها در ایران و خارج از ایران نشان گر از جایگاه ویژه این شهید و جعت گیری های  درست او وداشت. یکی از این ویژگی ها حفظ این جهت گیری است. دولتی که او تحویل گرفت و دولتی که تحویل داده می شود دو چیز است این سه سال برتر از 8 سال قبل از آن است شرایط آن ایام را یادمان بیاید شرایط کنونی را ببنیم وضعیت ما یک شرایط بهبود یافته است حتما باید این راه را تکمیل کرد و حتما ابعاد تحول و پیشرفت را آنگونه توسعه داد که این ظرفیت ها در بهترین نحو در مسیر رشد و آبادانی ایران عزیز قرار بگیرد و گره از زندگی مشکلات مردم باز شود هر فردی که خود را در مقام انتخاب قرار داده حتما باید دقت داشته باشد که چه نکاتی را بیان می کند. 

وی ادامه داد: چه ایده ها و برنامه هایی را ارائه می کند و این ایده ها باید با گذشته اش سازگار باشد علاوه بر اینکه شرایط کشور را بشناسد کشور فرصت های بی نظیر دارد در کنار آن چالش های اساسی دارد امروز در معیشت مردم گره های اساسی وجود دارد امروز ظرفیت های کشور در خصوص نیازهای آبادانی وجود دارد چکونه می خواهد به این سمت برود باید صریح صحبت کرد و در قالب شعار صحبت نکرد این منابع از کجا تامین خواهد شد که مردم آسایش داشته باشد اما  از ظرفی مردم پیشرفت را در کشور شاهد باشند. 

زاکانی تصریح کرد: با خان و خانچه که اقتصاد در سایه را شکل داده اند چه می خواهد بکند آنها با تعارف و لبخند و خجالت در برابر آنها نمی شود کشور را اداره کرد. با 7 خوان فساد چه می خواهد بکند. باید یک راه فعال و تلاش مضاعف را در جهت دولت و حفظ دستاوردهای آقای رییسی در پیش بگیریم ودر ابعاد مختلف پیشرفت همه جانبه را در محور مردم رقم بزنیم؛ مردم تا پای صندوق آمدن کافی نیست بعد از آن باید مردم محور توسعه باشند. فرهنگ برای ما اولویت است اولویت قطعی است اما امروز اقتصاد فوریت دارد و باید مشکلات کشور را حل کرد و این دو باهم هم سنخ است.

وی ادامه داد: مردم سالاری دینی باید در ابعاد مختلف تجلی پیدا کند هم در بعد سیاسی هم در بعد اقتصادی هم دربعد فرهنگی و هم در بعد اجتماعی. وقتی می خواهید مشکلات اقتصادی را حل کنید رشد دانش در جامعه که از وجوه فرهنگی است به ما این امکان را می دهد که تا 70 درصد که در کنار کار و سرمایه رشد را در حوزه اقتصاد خودمان تجربه کنیم. 

زاکانی با بیان اینکه تهدید را تبدیل به فرصت کرد موضوع مسکن که امروز یک موضوع حیاتی است، گفت: مردم عزیز ما تحت فشار هستند قبلا یک فکری در تهران بود  البته در دولت قبل بود که باید تهران را گران کرد تا بتوان آلودگی و ترافیک تهران را حل کرد این واقعی است و رویه است و مستند است این را دستورالعمل کردند بله تهران را گران کردند و موفق شدند اما مردم از تهران نرفته و به حاشیه رانده شدند و در سختی قرار گرفتند از طرفی کل کشور هم خودش را با تهران تنظیم کرد و گران شد و کل مردم آسیب دیدند. 

این نامزد انتخابات تصریح کرد: کاری که ما با دولت آقای رییسی انجام دادیم این بود که می شود این گره زندگی مردم را باز کرد این ظلم است که بیش از 55 درصد سبد خانوار مردم معطوف به حوزه مسکن شود، دیگر مسکن برای کسی یک رویای قابل دست یافتن نباشد. مرد خانه در مقابل خانواده شرمنده باشد لذا من این گزارش را دادم و خدمت آقای رییسی گفتم ناظر به مسکن ما وعده 4 میلیون داده ایم این 4 میلیون نیاز به تسهیلات دارد که تسهیلات بانکی مشکلات متعدد خود را دارد اما می توان یک جور دیگر هم نگاه کرد ما چیزی داریم تحت عنوان پلاک های ناپایدار و بافت های فرسوده در همه شهرهای کشور زلزله یک مخاطره طبیعی است که نمی توان از فرار کرد اما می توان جوری از آن صیانت کرد که اگر اتفاق افتاد جان مردم به خطر نیفتد. جان مردم در خطر نباشد جان مردم عزیز است در این خصوص لازم است که دولت محترم یک تدبیر کند. برای ایمنی بخشی نیاز به نوسازی است در نوسازی نیاز به تامین سرانه ها است که رفاه و آسایش برای مردم بیاید اما با دادن تشویقات مردم خودشان شروع به ساختن می کنند و مشکل بافت های فرسوده و ناپایدار و مسکن را حل می کنند نقدینگی سرگردان کشور عمده آن سوق به این سمت پیدا می کند مشکل تولید کشور حل می شود یکی از وجوه نامگذاری امسال همین نقطه است مشکل اشتغال و مشکلات متعدد حل می شود با دقت در چهارچوب طرح تفصیلی و ارتقای آن مردم خودشان شروع به آباداانی می کنند و مشکل مسکن و بافتهای ناپایدار را حل می کنند.اتفاقا بعد از عرایض بنده جناب رییسی یک تاکید بسیار جدی داشتند. ما نمی توانیم حس کنیم که یک پدر چطور در مقابل فرزندانش خجالت زده می شود. 

وی ادامه داد: ما در همین سال و سال ماقبل آن به سراغ فرهنگیان رفتیم و با هر دو وزیر صحبت کردیم به سراغ دانشگاهیان و افرادی که در حوزه بهداشت و سلامت کار می کنند افرادی که در حوزه امنیت تلاش می کنند رفتیم سراغ متن جامعه برای کسانی که می خواهند زندگی داشته باشند که در آن آرامش باشد این یک نگاه است که می توان چند تهدید را به یک فرصت طلایی در کشور تبدیل کرد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.