قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: موضوع فرهنگ از موضوع اساسی است. عنوان دولت را خدمت و پیشرفت انتخاب کردیم. وقتی درهم کنسی با میائل فرهنگی و اجتماعی خواهد بود. همینطور فرهنگ بر خدمت اثرگذار است. بدون اینکه به اولویت فرهنگی بپردازیم نمی‌توانیم به پیشرفت بپردازیم.

به گزارش جماران؛ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اهمیت مقوله فرهنگ در جامعه، گفت: زن را به عنوان مادر، فرهنگی ترین عنصر جامعه می‌دانیم؛ فرهنگ، زنانه‌ترین عنصر جامعه خواهد بود.

محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در برنامه‌ای با عنوان «میزگرد فرهنگی» در رسانه ملی حضور یافت. 

محمدباقر قالیباف در این برنامه گفت: موضوع فرهنگ از موضوع اساسی است. عنوان دولت را خدمت و پیشرفت انتخاب کردیم. وقتی درهم کنسی با میائل فرهنگی و اجتماعی خواهد بود. همینطور فرهنگ بر خدمت اثرگذار است. بدون اینکه به اولویت فرهنگی بپردازیم نمی‌توانیم به پیشرفت بپردازیم. این اعتقاد و باور من است. رهبری برجسته‌ترین شخصیت فرهنگی ما است. بیش از ده سال مرتب بر مسائل اقتصادی داشتند. رویکرد مسائل اقتصادی بر فرهنگ اثر گذار است. حرف از فرهنگ جهادی هستیم. حرف از فرهنگ مواسات و  همدلی می‌زنیم.  وقتی صحبت از همدلی می‌زنیم زمانی که ۷۰۰ نفر در کرونا می‌مردند تک رقمی شد. وقتی تورم دارد و به طور یک دهه تورم فزاینده دارد خانواده نمی‌توانند اخلاق را رعایت کنند. نقش فرهنگ در دولت ما بسیار. نقش کلیدی و اثرگذار و درهم کنش با موضوع اقتصادی تست. 

وی افزود: موضوع زن و خانواده در مقوله فرهنگ می‌دانیم. زن را به عنوان مادر، فرهنگی ترین عنصر جامعه می‌دانیم. فرهنگ،  زنانه‌ترین عنصر  جامعه خواهد بود.

صدیقه سادات حجازی مشاور فرهنگی قالیباف گفت:  من به عنوان‌یک کنشگر فرهنگی یکی از وظایف خودم را در مورد رصد مسائل فرهنگی و سیاسی اجتماعی زنان داشتم. تلاش داریم که سیاست‌های بالادستی ابلاغ می‌شود و اجرا مب‌شود اما اینکه چقدر شاهد عملیاتی شدن این سیاست‌ها در برنتمه هستیم نیازمند رصد جدی است. 

وی افزود: در این رصدها چه چیزها تعاملات بین‌الملل چگونه می‌توانیم  عرضه کنیم. یکی از جاهایی که به شدت درباره افدامات. تعاملی زنان ایران و کشورها اتفاقاتی که در شهر تهران در زمان مدیریت اقای قالیباف در تهران اتفاف افتاد. فضاهای زیادی ایجاد شد تصویری که قبل از حضور در ایران داشتند نسبت به زنان در جامعه متفاوت بود. ان چیزی که مهم بود بتواند نظریات خود با گفتمان انطباق دهد. خدماتی که اتفاق افتاد حضور زنان در جایگاه پلیس هستند که دانشگاه پلیس دارد و ریاست ان بر عهده یک زن است بتوانیم درباره واقعیات زنان جامعه خود به دنیا نشان دهیم. در زمان شهرداری آقای قالیباف  این بهره‌برداری در محیط کار توسط زنان اتفاق افتاد. به طور ویژه مانند پارک زنان تاسیس شده از حالت انفرادی خارج شده و خانوادگی تبدیل شده است. نگاه خانواده محوری در این مصادیق ما را در بیان نگاه  و تئوری ما به مخاطب کمک کند. 

وی افزود: من در طی این سال‌ها همکاری نردیک نداشتیم اما یکی از جاهایی که به حوزه عمل و برنامه رسیده جاهایی بود که آقای قالیباف در ان جا مدیریت کردند. در حوزه مجلس اتفاقات خوبی افتاد. یکی از برجستگی‌های اقای قالیباف کار را تمام می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.