سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری درباره برنامه‌های توسعه کشور، اظهار کرد: در تدوین برنامه های پنجم و ششم و برنامه هفتم توسعه حضور داشتم. اشراف خوبی بر برنام هفتم توسعه دارم. شروع دولت بعدی با برنامه هفتم توسعه فرصت خوبی است چون دولت کار خود را با برنامه ای شروع می کند که تصویب شده است و این بسیار ارزشمند است.

به گزارش جماران؛ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر شما اشراف نداشته باشید ممکن است کار جلو نرود. پیشرفتِ همراه با عدالت منافع عده‌ای را خراب می‌کند و ممکن است آن‌ها مانع‌تراشی کنند.

سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری درباره برنامه‌های توسعه کشور، اظهار کرد: در تدوین برنامه های پنجم و ششم و برنامه هفتم توسعه حضور داشتم. اشراف خوبی بر برنام هفتم توسعه دارم. شروع دولت بعدی با برنامه هفتم توسعه فرصت خوبی است چون دولت کار خود را با برنامه ای شروع می کند که تصویب شده است و این بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: برنامه داشتن و باور داشتن به آن لازمه جهش کشور است. دولت وقت در سال ۹۲ اعتقادی به برنامه ششم نداشت و رئیس جمهور وقت می‌گفت این برنامه را قبول ندارد و نتیجه این شد که در آن هشت سال فقط سی درصد آن برنامه اجرا شد و رشد منفی و صفر داشتیم. حدود ۱۵ مورد در برنامه است که دولت باید در یک سال برنامه بنویسد و این یعنی دولت باید بر برنامه هفتم توسعه اشراف داشته باشد، دولت باید این برنامه‌ها را سریع تهیه کند.

جلیلی تصریح کرد: اگر شما اشراف نداشته باشید ممکن است کار جلو نرود. پیشرفتِ همراه با عدالت منافع عده‌ای را خراب می‌کند و ممکن است آن‌ها مانع‌تراشی کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت باید به برنامه هفتم اشراف داشته باشد و باید بخشی از برنامه‌ها را ذیل همین برنامه سریع‌تر تهیه کند.

جلیلی گفت: یکی از کارهایی که داشتیم و ده‌ها ساعت بررسی کردیم روند فرایند گردش ارز در داخل کشور بود؛ اینکه چه چیزی پیش می‌آید که بحران‌ها در بازار ارز ایجاد می‌شود و یک چیزهای خیلی مجهولی نیست. وقتی بارها و ده‌ها ساعت بررسی می‌کنیم می‌بینید که یک ایرادهایی وجود دارد که باید بر آنها مسلط باشید و اجازه ندهید ادامه پیدا کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مثلاً اگر صحبت می‌کنیم که بازار ارز باید سامان پیدا کند و ثبات پیدا کند لازمه آن این است که مصارف ارزی، منابع ارزی و چگونگی مصارف آن باید مشخص باشد.

وی افزود: حاکمیت ریال باید جدی گرفته شود در کشوری که بخواهد قدرت اقتصادش قوی شود باید بتواند حکمرانی لازم را داشته باشد. دولت مقتدر یعنی همین یعنی اینکه بداند این پول چیست و کجا است و در چه چرخه‌ای است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در موضوع مالیات گفت: یک نوع نگاه به مالیات این است که القا می‌کند موضوعی برای کسب درآمد است. اما مهم‌تر اینکه مالیات یک ابزار برای سیاست گذاری است. برای اینکه اولویت‌ها را جهت‌دهی و عدالت را شکل دهی کند. این مالیات است که در یک نگاه جامع برای حمایت از تولید کننده و برای مقابله با واردات غیر ضرور مالیات را ارزشمند می‌کند و لزوماً ممکن است منبع درآمد برای شما نباشد اما بازار شما را نظم می‌دهد و به اهداف برای اقتصاد جهت می‌دهد.

وی افزود: مالیات اگر خوب سیاست گذاری شود فشار را از مردم کم می‌کند و عدالت را برقرار می‌کند. شما باید یک ساز و کار جدی داشته باشید برای اینکه کسی فرار مالیاتی نداشته باشد.

جلیلی در موضوع مسکن گفت: مسکن از موضوعات اصلی کشور ما است. ما در کشورمان مشکل کمبود زمین نداریم یک سرزمین پهناور هستیم که کمبود زمین نداریم اما مشکل انحصار زمین است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نباید تک بعدی به مسکن نگاه کرد، وقتی مسکن تهیه می‌شود موضوع بعدی اشتغال است و بعد تاثیر آن بر اقتصاد کشور است لذا باید در این موضوع فقط این نباشد که تقاضا الان کجا است و باید فراتر نگاه کرد و مسکن را با موضوع آمایش سرزمینی و اقتصاد کلان کشور ببینیم.

وی افزود: نگاه به مسکن وقتی نتیجه می‌گیرد که در کنار آمایش سرزمینی باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی از کشورها ۴۶ درصد از «جی دی پی» آن‌ها از دریا است و ۳۶ درصد از اشتغال از دریا است.

جلیلی افزود: ماشین اداری دولت باید به حرکت درآید و ساختار اداری چابک و سریع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.