آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز با بیان اینکه امام خمینی(ره) پایه حکومتی اسلامی و دینی را نشاند و از لبه پرتگاه نابودی بشریت را به سمت دین و ارزش‌ها سوق داد، افزود: امام راحل منت بزرگی بر سر همه بشریت دارد. ایشان منشأ تحول در عالم بوده است.

به گزارش جماران؛ به نقل ایسنا، نماینده ولی فقیه در استان فارس امام خمینی(ره) را منشأ عالم در تحول توصیف کرد که توانست بشریت را از لبه پرتگاه نابودی به سمت دین و ارزش‌ها سوق دهد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام  ضمن تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای قیام ۱۵ خردادماه، گفت: امام خمینی(ره) که با ۱۵ خردادی‌ها حرکت خود را آغاز کرده بود در ۱۴ خرداد به آن‌ها محلق شد.

وی افزود: این بزرگمرد، مؤسس نظام مقدس جمهوری اسلامی در بتکده دنیای مدرن بود. در جهان پیرامون ما چیزی از دین و دینداری نمانده بود و نمانده است، جهانی که سردمدارش آمریکا است و ۳۶ هزار بچه، زن و کودک و پیر با بمب‌های آن‌ها کشته می‌شود، چه انسانیت و دیانتی باقی مانده است؟ این‌ها خدا را قبول ندارند وگرنه این همه کودک‌کشی برای چیست؟

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: در چنین فضایی که گمان می‌کردند، همه دنیا را گرفته‌اند، امام خمینی‌(ره) به همراه ملت پای کار دین خدا آمد و حکومتی بر پایه دین و قرآن در ایران استوار کرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امام خمینی(ره) پایه حکومتی اسلامی و دینی را نشاند و از لبه پرتگاه نابودی بشریت را به سمت دین و ارزش‌ها سوق داد، افزود: امام راحل منت بزرگی بر سر همه بشریت دارد. ایشان منشأ تحول در عالم بوده است.

وی با تصریح اینکه تاریخ معاصر جهان را می‌توان به دوره پیش از امام(ره) و بعد از ایشان تقسیم‌بندی کرد، گفت: عصری در تاریخ جهان رقم خورد به نام عصر امام خمینی(ره). این عصری که به نام امام ما ثبت شده است عصر بازگشت به معنویت است، چیزی که باید همه به آن به صورت ویژه توجه کنیم.

آیت‌الله دژکام، مکتب امام(ره) را برخاسته از تفکر ملاصدرای شیرازی دانست و افزود: یکی از ویژگی‌های مکتب امام(ره)، آن است که در دیانت و توحید ناب اسلامی، عقل و وحی و عرفان و معنویت با هم هماهنگ هستند. سه قرن پیش در اروپا گفتند اگر عقل و دین و دینداری و تکنولوژی کنار هم نمی‌توانند باشند اما ملاصدرا معاصر دکارت حرف دیگری زد و ۱۴ قرن طول کشید تا این حرف بتواند در دنیا به عنوان پایه یک نظام حکومتی خودش را نشان دهد و در این روزگار با حرکت و نهضت حضرت امام این مسئله تامین شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام(ره) این نظریه را اکنون به دنیا ارائه کرده است که عقلانیت و علم و دانش با معنویت و دین می‌توانند کاملاً هماهنگ رشد کنند و ما بیش از ۴۰ سال است که این مطلب را تجربه می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.