«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت کشورمان در دیدار «ایگور لویتین» دستیار رئیس‌جمهور روسیه : ایجاد نهادهای مشترک و هم‌افزا برای مقابله با تحریم‌ها و فعال‌سازی ظرفیت‌های بین‌المللی علیه تحریم و کشورهای تحریم‌کننده لازم است.

به گزارش جماران؛ «علی شمخانی» در دیدار «ایگور لویتین» دستیار رئیس‌جمهور روسیه گفت: ایفای نقش مکمل ایران و روسیه در بازارهای انرژی جهانی و ترانزیت آن حائز اهمیت و ضروری است. با اراده جدی و تلاش مستمر مسئولان دو کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در مسیر توافقات راهبردی است.

وی افزود: ایجاد نهادهای مشترک و هم‌افزا برای مقابله با تحریم‌ها و فعال‌سازی ظرفیت‌های بین‌المللی علیه تحریم و کشورهای تحریم‌کننده لازم است.

لویتین دستیار پوتین هم گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های کم نظیر جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی و ترانزیت، شرکت‌های روسی برای حضور گسترده و سرمایه گذاری در پروژه‌های زیر ساختی در ایران علاقه‌مند هستند.

با تدابیر مسئولان اقتصادی و بانکی دو کشور، سازوکارهای لازم برای عبور از محدودیت های ناشی از تحریم‌ها در حوزه پولی و بانکی برداشته شده و بزودی شاهد جهش جدی در روابط تجاری میان دو کشور خواهیم بود./ نورنیوز

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.