وحیدی وزیر کشور گفت: امروز در دولت استاندار جدیدی برای استان کرمانشاه انتخاب شد. همین‌جا از زحمات استاندار قبل تشکر می‌کنیم. آقای محمد طیب صحرایی به عنوان استاندار جدید انتخاب شد.

به گزارش جماران، به نقل از ایلنا، احمد وحیدی وزیر کشور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به سوالات خبرنگاران گفت: همه خبرها خوش است.

وی افزود: امروز در دولت استاندار جدیدی برای استان کرمانشاه انتخاب شد. همین‌جا از زحمات استاندار قبل تشکر می‌کنیم. آقای محمد طیب صحرایی به عنوان استاندار جدید انتخاب شد.

 

محمد طیب صحرایی

 

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که‌ایا قرار است این تغییرات ادامه داشته باشد، گفت: ممکن است یکی دو نفر دیگر هم در همین راستا تغییر کنند.

وی درباره اقدامات وزارت کشور در راستای اجرای دولت الکترونیک، گفت: بیشتر مسئولیت دولت الکترونیک با آقای زارع‌پور وزیر ارتباطات است مسئولیت‌های عمده و کارهای انجام شده خوب است مثلا درباره دریچه واحد و مجوزهای کسب و کار اقدامات ارزشمندی انجلم شده است. دولت الکترونیک باید به دولت هوشمند منتقل شود و باید برای تکمیل آن گام بلندتری را هم برداریم که این در دستور کار عزیزان ما هم هست که در حال انجام است.

وحیدی درباره اینکه انتخابات الکترونیک چه زمانی به صورت کامل اجرایی خواهد شد، گفت: این مساله بخشی مربوط به وزارت کشور و بخشی مربوط به شورای نگهبان است. به هر حال انتخابات الکترونیک سلسه نگرانی‌هایی دارد و بعضا در کشورهایی هم که انجام شده است مشکلاتی را داشته است و گاهی صیانت کافی از آرای مردم نشده است با توجه به احتمال هگ و نفوذی که در این سیستم‌ها وجود دارد بر اساس آنچه در قانون پیش‌بینی شده ما باید پیشنهادات خود را به شورای نگهبان بدهیم و با توافقی که با شورای نگهبان خواهیم داشت، گام به گام در این حوزه جلو می‌رویم.

وی در رابطه با گذشت هشت ماه از وعده رئیس‌جمهور برای تشکیل سه استان و آخرین مرحله این وعده، گفت: تقسیمات استانی، مسائل نسبتاً پیچیده ای است و ابعاد مختلفی دارد و اضافه بر آن ابعاد جمعیتی و اجتماعی آن و مسائل حوزه‌ها و حریم‌ها وجود دارد. پیشنهادات آماده شده و باید در کمیسیون‌های مربوطه دولت مطرح شود و سپس به صحن دولت بیاید.

وزیر کشور تاکید کرد: کارهای تخصصی در این زمینه و جمع آوری اطلاعات لازم انجام شده و منتظر است به کمیسیون مربوطه فرستاده شود.

وحیدی در رابطه با افزایش اعتبارات بخش امنیتی کشور در بودجه ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: بودجه خاصی تحت عنوان امنیتی نبوده است و آنچه مربوط به وزارت کشور است، بیشتر برای حوزه‌های مربوط به مسائل اجتماعی و شهرداری‌ها پیش‌بینی شده است. ردیف خاصی به عنوان بودجه امنیتی در وزارت کشور نداریم و فقط بودجه مختصری برای مرزها داریم که آنها در جای خود هزینه می‌شود.

وی در مورد حل مشکل مالی دهیاری‌ها در سال آینده گفت: با افزایش یک درصدی ارزش افزوده در سال گذشته افزایش خوبی در حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشتیم اما مبنای تقسیم آن بر اساس جمعیت بود و برخی دهیاری‌ها در این زمینه نگرانی داشتند چون قانون بود نمی ‌وانستیم کاری کنیم امیدواریم در ۱۴۰۲ علاوه بر موضوع جمعیت به موضوع محرومیت هم توجه شود تا بتوانیم بودجه بهتری را برای دهیاری‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.