سردار صفوى دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: بهتر بود که دستگاه سیاست خارجی با همکاری ستاد کل نیرو‌های مسلح در انعقاد قرارداد‌های عدم تعرض فی‌مابین ایران و کشور‌های همسایه همت می‌کردند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، سردار سید یحیی رحیم‌صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در نخستین همایش ملی رویکردهای نوین در مدیریت مرز گفت:‌ دشمنان ما، ایران را بهتر از ما می‌شناسند و می‌دانند، ایران چقدر قدرتمند است؛ آن‌ها موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک ایران را به خوبی می‌شناسند.

صفوی با بیان اینکه امنیت کشورها از مرز شروع می‌شود، افزود: کشوری قدرتمند است که در مرز قدرتمند باشد و اگر کشوری مرزهایش را کنترل کند، اقتصاد کشورش را کنترل می‌کند.

او در ادامه گفت: اکنون ما در سال پنج میلیون گردشگر خارجی داریم، اما ظرفیت این را داریم که تا ۲۵ میلیون گردشگر خارجی را هم میزبانی کنیم.

صفوی تأکید کرد: ما احتیاج به دیپلماسی دفاعی-امنیتی داریم و مهم‌ترین موضوع برای رسیدن به این مهم، دیپلماسی اقتصادی و گردشگری است. روابط اقتصادی امنیت می‌آورد؛ چراکه امنیت دوطرفه است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: بهتر بود که دستگاه سیاست خارجی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح در انعقاد قراردادهای عدم تعرض فی‌مابین ایران و کشورهای همسایه همت می‌کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.