پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در آیین گشایش پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی؛

رییس دستگاه قضا: مسائل با آزاداندیشی و نشاط علمی حل می‌شود

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم حمایت جدی از تضارب آراء گفت: در آزاداندیشی و نشاط علمی مسائل حل می شود. دستگاه های حاکمیتی نیز باید از نوآوری های علمی حمایت کنند و این حمایت با سخن امکانپذیر نیست بلکه باید واقعی باشد.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در آیین گشایش پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی افزود: بی تردید علم و دانش یکی از مولفه های اساسی برای اقتدار جامعه است. لاکن مهم آن است که این دانش چگونه مدیریت شود و جهت علم چگونه تنظیم شود.
وی ادامه داد: اگر جهت علم در جهت قدرت و ثروت بدون معنویت، اخلاق و عدالت باشد، طبیعتاً نتیجه آن دانش کلاهک های هسته ای، تولید مواد مخدر صنعتی، ظلم و ستم به ملت ها، ساختن ابزار برای استعمار انسان و از بین بردن حقوق انسان ها است.
رئیسی اضافه کرد: علم تجربه شده در جهان که امروز شاهد آن هستیم، ساختن ابزاری برای از بین بردن انسان و حقوق انسان است و جامعه بشری از این دانش در رنج است.
رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: علم و دانش در مغرب زمین بدون معنویت و اخلاق به بن بست رسیده است و همه به فکر هستند تا چگونه از این علم ابزاری برای مصون سازی انسان معاصر و نسل جوان بسازند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.