دونالد ترامپ روز جمعه در دیدار نخست وزیر استرالیا اظهار کرد این یکی از عظیم ترین و برجسته ترین تحریم ها علیه ایران است.

به گزارش جماران؛ دونالد ترامپ روز جمعه در نشست خبری مشترک با نخست وزیر استرالیا افزود شدیدترین تحریم ها علیه ایران وجود دارد.ما شدیدترین تحریم ها را وضع کرده ایم که پیش از این هرگز وجود نداشت.

وی ادامه داد: ما امروز بانک مرکزی را در فهرست قرار دادیم. خواهیم دید که آنها نه تنها با آمریکا بلکه در درون کشور خود هم با مشکلات زیاد خودساخته روبرو هستند.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: ما قویترین ارتش جهان را داریم. حمله به ایران همانگونه که پیشتر گفته ام آسانترین کار است. خیلی از مردم فکر می کنند من در دو ثانیه به این سمت خواهم رفت اما زمان برای این کار زیاد است.

ترامپ با بیان اینکه ایران می تواند کشور بزرگی باشد، بدون اشاره به تروریسم اقتصادی علیه مردم این کشور گفت: آنها اکنون دارای مشکلات متعددی در ایران هستند. آنها می توانند ثروتمند باشند اما راه دیگری را برمی گزینند.

وی افزود برخی می گویند که باید اقدام فوری انجام داد و برخی از کاری که می کنم هیجان زده می شوند، اما من برای هیچ کسی کار نمی کنم. من کاری می کنم که برای ایالات متحده، متحدان ما خوب است و به خوبی نتیجه بدهد.

رئیس جمهوری آمریکا درباره احتمال گزینه نظامی هم گفت نمی خواهم در این باره صحبت کنم. فکر می کنم تحریم ها کار می کنند و گزینه نظامی هم کار خواهد کرد اما این شکل بسیار سخت پیروزی است هرچند که ما پیروز می شویم.

ترامپ تکرار کرد: هیچ کسی حتی نمی تواند ( به قدرت نظامی ما) نزدیک شود. آنچه که ما برای ارتش خود در سه سال گذشته انجام دادیم، باور نکردنی است.

وی با اعتراف آشکار به مدرن سازی سلاح های اتمی، ادامه داد: آنها (دولت پیشین) برای این سلاح ها هزینه نکردند اما ما همچون فرفره انجام داده ایم. ما تسلیحات جدید داریم و نوسازی کرده ایم. باور نکردنی است.

این در حالی است که در مدت یکسال گذشته، ترامپ و تیم وی در کاخ سفید بارها ادعا کرده بودند کارزار فشار حداکثری مفید بوده و ایران را به زانو درآورده است.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا هم در تکمیل این اظهارات ترامپ که البته به اشتباه، بانک مرکزی را بانک ملی خواند، گفت: بانک مرکزی ایران به دلیل تامین منابع مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه قدس و حزب الله لبنان در فهرست تحریم ها قرار گرفته است.

در بیانیه وزارت خزانه داری و اتاق جنگ دولت ترامپ هم علاوه بر بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی و شرکت اعتماد تجارت پارس با اتهام مشابهی تحت تحریم قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.