شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره گم شدن مجسمه قیصر امین پور در منطقه 2 تهران گفت: این موضوع را شنیده‌ام اما هنوز گزارش آن را نخوانده‌ام اما آن را پیگیری می کنم و البته این تنها مشکل نیست و ما در زمینه گم شدن دریچه‌های چدنی کف خیابان هم مساله داریم که باید پیگیری و حل شود.

به گزارش جماران، حناچی در حاشیه مراسم افتتاح رسمی 8.5 کیلومتر از بخش شرقی خط هفت متروی تهران در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری تامین دو هزار واگن مترو را در دستور کار قرار دادیم و چهار شرکت واگن‌سازی در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

وی درباره ایمنی خط هفت گفت: علت تاخیر در افتتاح ایستگاه‌های این خط به مساله سیگنالینگ و ایمنی باز می‌گردد.

حناچی درادامه درباره مساله هواکش‌های خطوط جدید مترو نیز گفت: وقتی سر فصاله خطوط زیاد است برای مثال در فاصله 30 دقیقه‌‌ای ایمنی آن با سرفاصله دو دقیقه‌ای فرق دارد و باید تهویه و هواکش را بر اساس سرفاصله خطوط در نظر گرفت که این کار را انجام دادیم.

حناچی در ادامه از اضافه شدن چهار رام قطار به ناوگان ریلی مترو خبر داد و گفت: این چهار رام 28 واگن از 70 واگن بودند که در گمرک مانده بود و از امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره گم شدن مجسمه قیصر امین پور در منطقه 2 تهران گفت: این موضوع را شنیده‌ام اما هنوز گزارش آن را نخوانده‌ام اما آن را پیگیری می کنم و البته این تنها مشکل نیست و ما در زمینه گم شدن دریچه‌های چدنی کف خیابان هم مساله داریم که باید پیگیری  و حل شود.

وی همچنین درباره نمایشگاه عطر سیب گفت: این نمایشگاه در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود و شکل آن کمی متفاوت از سال‌های قبل است. امسال تولیدات جدیدی برای ایام عزاداری ماه محرم داریم و اقلامی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود بدون سود و یا حداقل سود ارائه خواهد شد.

وی همچنین در مورد وضعیت ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران گفت: قراردادهایی برای نیروهای جدید بسته‌ایم و تا پایان شهریور 150 مینی بوس جدید به مجموعه شهری خواهند پیوست همچنین بازسازی 150 اتوبوس در دستور کار قرار گرفته و تلاش خواهیم کرد به واسطه تبصره 18 کمبود سه هزار اتوبوس در پایتخت را تامین کنیم.

وی همچنین درباره اجاره مسکن استیجاری توسط شهرداری تهران گفت: سه پیشنهاد از سوی شهرداری ارائه شده و شهرداری‌ها این توانایی را دارند که مسکن استیجاری را به مردم ارائه دهند و اگر دولت تسهیلاتی که در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهد به شهرداری‌ها نیز بدهد می‌توانیم به مسکن اجتماعی ورود کنیم.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: اگر تهیه مسکن اجتماعی نیاز به قانون داشته باشد ما آن را انجام می‌دهیم و آیین‌نامه‌های احتمالی را نیز بررسی می‌کنیم و اگر چه قابل ذکر است که قرار است پیش نویس مصوبه در هیئت وزیران تهیه و تنظیم گردد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.