به گزارش جماران؛ سید حسن رسولی، عضو شورای شهر تهران، در یادداشتی نوشت:

اعلام خبر استعفای غیرمنتظره دکتر ظریف که بدون شک یکی از کارآمدترین اعضای کابینه دولت تدبیر و امید بوده و تسلط ایشان به راهبری و مدیریت سیاست خارجی کشور متأثر از صلاحیت‌های شخصیتی، تخصصی و تجربی برای کمک به تأمین امنیت ملی موردتردید نیست، بخشی مهمی از افکار عمومی به‌ویژه نخبگان سیاسی کشور را نگران کرده است. در مورد چرایی این تصمیم دو نکته قابل‌طرح است:

1- گمان می‌کنم عدم حضور و اطلاع ایشان از سفر رئیس‌جمهور سوریه و دیدارهای سطح بالای وی با رهبری و رئیس‌جمهور بنا بر ملاحظات حفاظتی و امنیتی سطح بالا صورت گرفته باشد. آقایان بشار اسد و سید حسن نصراله به‌عنوان دو هدف مهم تیم ترور رژیم اشغالگر قدس تعریف‌شده‌اند، بر این اساس سفرهای آنان با چنین تمهیداتی انجام می‌شود. 

2-صرف‌نظر از صحت‌وسقم احتمال مذکور گلایه‌مندی نفر اول سیاست خارجی کشور از عدم اطلاع وی از سوی دعوت‌کنندگان به‌ویژه رئیس‌جمهور کاملاً بجا و پذیرفتی است. وزیر امور خارجه در شرایطی که شان و جایگاه مأموریت ذاتی دستگاه تحت مدیریت او موردتکریم و احترام قرار نمی‌گیرد، حق دارد از ادامه کار انصراف دهد. 

البته؛ متأسفانه از این نوع ناهماهنگی ها حتی در سطوح بالا در نظام اداری و اجرایی کشور به‌وفور مشاهده شده و می‌شود؛ امیدوارم رئیس‌جمهور محترم از قبول استعفا و کناره‌گیری دکتر ظریف با اعمال تدابیری ظریفانه جلوگیری کنند، چراکه  رفتن دکتر ظریف  از دولت در فضای پرآشوب  کنونی منطقه  ای و بین‌المللی به‌هیچ‌عنوان همساز بامنافع ملی نیست. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.