به گزارش ایرنا، مرتضی دارایی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام با بیان اینکه ایجاد واحدهای صنعتی نقش موثری در ایجاد اشتغالزایی دارند،افزود: استان ایلام دارای ۵۳۵ واحد صنعتی کوچک و متوسط دارای پروانه بهره برداری است که ۵۰ درصد آن در نواحی شهرک های صنعتی فعال هستند.
وی افزود: ۱۵ شهرک در ناحیه صنعتی مصوب در ایلام وجود دارد و 2 ناحیه صنعتی جدید در بخش آسمان آباد چرداول و بخش کارزان سیروان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان ایلام به تصویب رسیده است.
وی با بیان اینکه برای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در سطح استان باید مدل توسعه اقتصادی منطقه ای مبتنی برمزیت های موجود باشد، گفت: در حوزه صنعت، نفت و گاز مزایای بسیاری در استان وجود دارد که اگر این ظرفیت ها به سرمایه گذار معرفی شود زمینه ورود بیشتر این افراد به استان فراهم خواهد شد.
دارایی با اشاره به نقش موثر صنایع متوسط کوچک در ایجاد اشتغال افزود: شاخص کشور از نظر فضای کسب و کار مناسب نیست هرچند از رتبه۱۳۰ به ۱۲۰ رسیده ایم باید این شاخص ها را با رفع موانع و رونق و اشتغال روستایی بهبود بخشیم.
وی تصریح کرد: 90 درصد صنعت کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهند که برای اثر بخشی بیشتر باید مدلی برای توسعه آنها ارائه شود در غیر این صورت قدرت صادرات ندارند که در این زمینه نیز قوانین خوبی از طرف دولت مصوب شده است.
به گفته مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام برای دفاع از اراضی ملی همه واحدهای صنعتی باید در شهرکها و نواحی صنعتی فعالیت نمایند تا متقاضیان باقوانین کسب وکار آشنا شوند.
دارایی افزود: ازدیگر اقدامات این شرکت، آموزش کارکنان ومدیران واحدهای صنعتی، برگزاری تورهای صنعتی به استان های دیگر برای کسب تجربه و حضور مدیران واحدهای صنعتی درنمایشگاه های ملی و بین المللی است.
وی بیان داشت: در بخش زیرساخت های نواحی صنعتی استان، گاز رسانی به ۸ شهرک صنعتی انجام شده همچنین ساختمان کسب و کار نیز از محل اعتبارات ملی به بهره برداری رسیده است.
دارایی با بیان اینکه صادرات برای واحدهای صنعتی کوچک دشوار است، گفت: تامین مالی صنایع کوچک و متوسط بسیار مهم و باید علاوه بر بانک ها از فرا بورس، هلدینگ، شرکت های ریسک پذیر و صندوق های حمایتی برای تامین مالی آنها استفاده کرد.
535 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 265 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171نفر در استان ایلام وجود دارد.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.