به گزارش ایرنا، کمردرد یکی از مهمترین علل ناشی از شیوه ناصحیح زندگی است که پیر و جوان نمی شناسد؛ کمر درد مزمن کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد اما با چند راهکار ساده می توان با آن مقابله کرد.

** شنا بهترین ورزش برای درمان کمر درد است
یک متخصص فیزیوتراپ گفت: شنا از جمله ورزش های آبی مناسب برای مشکلات کمر است و اکثر افراد نیز برای بهبود آسیب های خود شنا را انتخاب می کنند.
بابک محمودی افزود: شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری بهترین ورزش هایی هستند که توسط پزشکان به افراد با کمردرد پیشنهاد می کنند اما بهترین ورزش برای این افراد شنا است.
وی تاکید کرد: شنا نوعی درمان کامل برای مشکلات کمر است چون وقتی بدن در آب قرار می گیرد در حالت بی وزنی است و در نتیجه ستون مهره ها زیرفشار و وزن بدن قرار نمیگیرد.
این متخصص فیزیوتراپی ادامه داد: از بین ورزش ها شنا تنها ورزشی است که تمام عضلات بدن به کار گرفته می شود و برای افراد با بیماری روماتیسم و با اضافه وزن خیلی مناسب است.
محمودی اضافه کرد: شناور بودن در آب باعث می شود یک تناسب عمومی به بدن القا شده و فشار آب سبب سفت شدن مفاصل و کاهش خطر آسیب رسیدن به بدن نسبت به ورزش های خشکی شود.
وی با اشاره به ورزش‌های مضر به مبتلایان به کمردرد بیان کرد: قوس دار کردن در حال خوابیده به شکم، خم شدن به عقب در حالت ایستاده، خم کردن کمر و رسانیدن انگشتان دست به زمین در حالی که بیمار به پشت خوابیده و زانو‌ها کشیده است از جمله ورزش‌های مضر برای بیماران مبتلا به کمردرد است.
وی با بیان اینکه خطرناک‌ترین ورزش بلند کردن اشیای سنگین در بالای خط کمری است، گفت: ورزش‌هایی مثل وزنه برداری برای این اثرات نامطلوبی را به همراه دارد.

** استفاده از فیزیوتراپی روش خاص دیگر برای بهبود بیماران
محمودی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تشخیص صحیح بیماری​، زمان مناسب و مراقبت​ های حین و بعد از فیزیوتراپی در​نتیجه درمان صدمات ناشی از ستون فقرات بسیار موثر است.
وی ادامه داد: گاهی پزشکان برای بیماران خود، درمان از طریق فیزیوتراپی را توصیه می‌کنند که یکی از روش‌های توانبخشی است و با هدف کاهش درد و بهبود عملکرد بیماران در زندگی روزمره و فعالیت‌های شغلی صورت می‌گیرد.
این متخصص فیزیوتراپی تاکید کرد: در چنین شرایطی، پزشک معالج بیمار را معاینه کرده و بر اساس نوع مشکل وی روش درمانی و دستگاه‌های مورد نیاز و تعداد جلسات درمانی را مشخص می‌کند و او را به فیزیوتراپی ارجاع می‌دهد.
این متخصص فیزیوتراپ اضافه کرد: بیشترین کاربرد فیزیوتراپی در اختلالات ستون فقرات، بویژه دیسک‌های کمر و گردن، اسپاسم عضلات اطراف ستون مهره و بیماری‌های مفاصل مانند آرتروز و رماتیسم است.
وی افزود: معمولا فیزیوتراپی به منظور کاهش درد، افزایش دامنه حرکت مفصلی، تقویت عضلات و بهبود تعادل انجام می‌شود.
محمودی تصریح کرد: توصیه می شود بیماران حتما به صورت دوره ای یا مدام با متخصصین در امورفیزیکی یا فیزیوتراپیست ها مشاوره داشته باشند چرا که اطلاع از نکات کلیدی و خیلی ساده میتواند این بیماران را از بروز بیماری های خطرناک استخوان و مفاصل دور کند.
وی افزود: مباحث ساده ای چون نحوه استفاده از پوشیدن کفش، وضعیت های نامناسب خوابیدن و حتی مطالعه، پایین رفتن از پله ها، استفاده از سرویس های بهداشتی سنتی می تواند باعث اسیب های جبران ناپذیری در بدن شود که با مراجعه به مراکز فیزیوتراپی می توان از این اسیب ها جلوگیری کرد.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.