به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محسن ناصری گفت: روش های دستی و سنتی کنترل و مدیریت ترافیک پاسخگوی وضعیت موجود نیست و بحث استفاده از تجهیزات و فناوری های روز در امر مدیریت آمد و شد وسایل نقلیه یکی موضوعات مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه شهر ایلام تنها مرکز استانی است که فاقد هرگونه دوربین ثابت ثبت تخلف رانندگی در کشور است، تاکید کرد: باید نهادهای متولی مدیریت ترافیک شهری با در نظر گرفتن اعتبارات لازم در این زمینه به گونه ای اقدام کنند تا عقب ماندگی های چندساله عدم استفاده از تجهیزات مرتفع شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام به فراوانی تخلفات رانندگان در تقاطع های درون شهری اشاره کرد و افزود: حجم زیاد خودروها در معابر و از سوی دیگر نبود فضای کافی در محدوده تقاطع برای متوقف و اعمال قانون کردن راننده خاطی باعث لوث شدن قانون و بیم گسترش قانون گریزی در بین رانندگان می شود که با بکارگیری دوربین می توان تا حدودی تخلفات تقاطع ها را به حداقل رساند.

** اختصاص‌ 13 میلیارد ریال برای راه اندازی دوربین ثبت تخلفات رانندگی
وی با اشاره به از اختصاص‌13 میلیارد ریال به شهرداری برای نصب و راه اندازی دوربین ثبت تخلفات رانندگی در معابر و تقاطع های اصلی شهر ایلام گفت: این مبلغ در اجرای بند 2 ماده 108 قانون برنامه ششم توسعه از طریق معاونت عمرانی استانداری ایلام در اختیار شهرداری جهت تجهیز معابر درون شهری به سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی قرار می گیرد.
وی یادآور شد: اصلاح رفتارهای رانندگی منوط به توجه رانندگان به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام به حقوق سایر شهروندان است، چرا که توجه نکردن به قوانین رانندگی موجب حوادثی خواهد شد که در برخی اوقات غیر قابل جبران است.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.