به گزارش ایرنا، ایوب درویشی ظهر چهارشنبه در ستاد سرمایه گذاری استان اظهار داشت: بحث سرمایه گذاری جزو اولویت کاری مسئولان ارشد استان ایلام است و همه دستگاه های اجرایی باید برنامه عملیاتی برای سرمایه گذاری در استان ارائه دهند.
وی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی باید گفتمان سرمایه گذاری را در ارائه طرح های مختلف پیاده کنند.
درویشی با اشاره به اینکه جلسات ستاد سرمایه گذاری در استان ایلام باید منجر به نتیجه شود، گفت: بسیاری از ظرفیت های استان در بخش گردشگری، اربعین، نفت و گاز و ... قابلیت سرمایه گذاری دارد.
وی ادامه داد: قابلیت های سرمایه گذاری در استان ایلام باید در سطح ملی توسط تمامی دستگاه های اجرایی بیان شوند و راه برای حضور سرمایه گذار در استان هموار کنند.
معاون اقتصادی استاندار ایلام افزود: مشوق های سرمایه گذاری توسط هر یک از دستگاه های اجرایی برای جذب سرمایه گذار در استان باید فراهم شود.
درویشی افزود: ایلام یک استان در حال توسعه است و برای حل مشکلات نیازمند سرمایه گذاری در بخش های مختلف هستیم و جذب سرمایه گذاران ایلامی ها مقیم مناطق مختلف باید در اولویت کاری مسئولان استان قرار گیرد.
وی افزود: معرفی خوب استان به کشور وظیفه ماست، باید نگاه ملی را به خوبی متوجه استان کنیم.
مدیرکل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام نیز در این جلسه اظهار داشت: قرار است یک سرمایه گذار چینی در استان سرمایه گذاری کند، متاسفانه هنوز سرمایه گذاری خارجی در استان صورت نگرفته است.
قدرت فیض اللهی اظهار داشت: یکی از مهمترین طرح هایی که قرار است توسط بخش خصوصی در استان اجرایی شود، ایجاد شهرک تخصصی صنعتی در صالح آباد است.
وی گفت: این شهرک تخصصی در صورت وجود سرمایه گذار، با توجه به نزدیکی به مرز مهران می تواند بسیار سودآور باشد.
وی تصریح کرد: مجتمع فرهنگی و ورزش بانوان قرار است در پارک کوثر ایجاد و هم اکنون زمین این طرح در حال واگذاری است.
فیض اللهی اظهار داشت: در ستاد سرمایه گذاری استان، موانع طرح های سرمایه گذاری از جمله مسائل محیط زیستی، منابع طبیعی، خدماتی، راه و ... تصمیم گیری می شود و خوشبختانه تاکنون منجر به نتایج خوبی شده است.
مدیرکل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام افزود: دستگاه های اجرایی استان به زودی تمامی مزیت ها و مشوق های سرمایه گذاری در استان را در اختیار این ستاد قرار می دهند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.