نورالله تیموری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هزینه تولید هر متر مکعب آب مورد نیاز روستاییان در ایلام 19 هزار ریال است در حالیکه روستاییان برای هر متر مکعب تنها سه هزار ریال می پردازند.
وی افزود: دولت برای هر متر مکعب آب مصرفی روستاییان در حال حاضر 16 هزار ریال یارانه پرداخت می کند.
مدیرعامل شرکت آبفار ایلام تاکید کرد: میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای ایلام به نسبت جمعیت بیش از 2 برابر حد مجاز است در حالیکه الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهای استان 120 لیتر در شبانه روز است اما در برخی نقاط روستایی این میزان به 360 لیتر نیز می رسد.
تیموری یادآور شد: یکی از مهمترین موارد در راستای ارائه خدمات بهتر به مصرف کنندگان روستایی در ایلام، رعایت اصل صرفه جویی است و امیدواریم روستاییان در مناطق مختلف استان این امر را مورد توجه جدی خود قرار دهند.
وی، خشکسالی های پی در پی، افزایش مصرف، کمبود منابع را از جمله دلایل بروز کم آبی در مناطق روستایی استان بیان کرد و گفت: مشکل تامین آب شرب روستاییان با اختصاص بودجه و اتمام طرح های مجتمع آبرسانی برطرف خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آبفار ایلام با اشاره به انشعاب های غیر مجاز آب در سطح استان و عزم این شرکت برای برخورد با متخلفان اضافه کرد: با توجه به تمهیدات دیده شده تمام انشعاب های غیر مجاز آب قطع و با متخلفان برخورد جدی مطابق قانون صورت می گیرد.
تیموری افزود: روستاییان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره تماس گویای 1523 یا با سامانه پیامکی 30004618464646 مورد تخلف را به اطلاع این شرکت برسانند تا ماموران مربوطه در کوتاه ترین زمان ممکن به آن رسیدگی کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 56 روستای استان ایلام به صورت سیار آبرسانی می شوند که در پیک مصرف و فصل گرما این میزان تا 100 روستا نیز افزایش پیدا می کند.
تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام 45 هزار و 544 مشترک است که از این شمار، 885 مشترک عمومی و ادارات، یک هزار و 587 مشترک تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 نیز مشترکان بخش مسکونی تشکیل داده اند.
منابع تامین آب روستایی استان ایلام 166 منبع است که 105 مورد آن را چشمه ها و 61 مورد را چاه و قنات تشکیل داده است.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.