به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ فرزاد یاسمی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هشت نفر در استان به علت شنا و آب تنی در مکان‌های غیرمجاز جان خود را از دست داده‌اند، افزود: خانواده‌ها مراقب فرزندان خود باشند.
وی اظهار داشت: هر ساله با شروع فصل تابستان و گرما تعداد کثیری از جوانان و نوجوانان به شنا و آب تنی روی می آورند که توصیه می شود برای این کار ، هیچ گاه رودخانه ها و سدها را با استخرهای شنا اشتباه نگیرند.
معاون اجتماعی ناجای ایلام تاکید کرد: تلفات انسانی به علت شنا در مناطق ممنوعه در مقایسه با پارسال رشد 60 درصدی داشته است.
سرهنگ یاسمی یادآور شد: آشنایی کامل با اصول و فنون شنا، علت محکمی برای استفاده از این مناطق غیر مجاز نیست چرا که آب پشت سدها دارای سطحی آرام و فریبنده است اما یک جریان شدید زیرین وجود دارد که از دید شناگران پنهان است و می‌تواند خطرات مرگباری را به وجود آورد.
وی اضافه کرد: عواملی همچون کاهش هزینه بلیط استخرها در استان ، نصب و توجه جدی به علائم هشداری شنا ممنوع ، نصب حفاظ و نرده کشی در محیط پیرامونی سدها، اطلاع‌رسانی در خصوص پیامد های شنا در مناطق غیر مجاز ، می تواند از علل پیشگیری از این تفریح مرگبار باشد.
گفتنی است روز گذشته نیز یک نفر دیگر در محدوده آبشار اِما شهرستان ملکشاهی به علت شنا در مناطق ممنوعه و غیرمجاز جان خود را از دست داد.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.