به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: ایلام از جمله استان هایی است که در اکثر بخش ها صاحب امتیاز بوده، از این رو شرایط زیرساخت پدافند غیرعامل در این استان دارای اهمیت است.
وی افزود: وجود ظرفیت های خاص چون هم مرز بودن با کشور عراق، کنگره بزرگ اربعین، ذخائر نفت، گاز، پتروشیمی و آب های مرزی از جمله مواردی است که ارزش و اهمیت پدافند غیرعامل را در این استان به نسبت سایر استان های دیگر در جایگاهی خاص و مهم قرار داده است.
استاندار ایلام تاکید کرد: یکی از دستگاه هایی که در ارتباط با پدافند غیرعامل باید فعال باشد اداره کل راه و شهرسازی و حوزه های زیرمجموعه آن است چرا که در تمامی طرح های این حوزه پدافند غیرعامل لحاظ و باید این امر با دقت رعایت و اجرا شود.
سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه ویژه به آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حوزه پدافند غیرعامل تاکید کرد و یادآور شد: پدافند غیرعامل حوزه بسیار حساس و مورد نیاز در شرایط فعلی است اما به طور موثر اطلاع رسانی نشده است.
وی بر ضرورت ارتقای سطح بازدارندگی در استان به خصوص در زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم استان و در حوزه هایی چون آب تاکید کرد و افزود: برگزاری مانورهای عملیاتی با توجه به اینکه ما شرایط حقیقی برای روبرویی با تهدیدات را نداریم، می تواند به کسب آمادگی بیشتر دستگاه ها و شناسایی تهدیدها در استان کمک قابل توجه ای کند.
سلیمانی دشتکی با اشاره به نقش موثر رسانه ها برای مردمی شدن پدافند غیرعامل تصریح کرد: اصحاب رسانه در آموزش، فرهنگ سازی این مقوله و مردمی شدن آن می توانند بسیار موثر واقع شوند.
وی تاکید کرد: فضای مجازی نیز ظرفیت مناسبی برای ایجاد آگاهی و توانمند سازی افراد جامعه و خانواده ها با موضوع پدافند غیرعامل و نهادینه شدن فرهنگ آموزش و کسب آمادگی برای مقابله با بحران های احتمالی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: پدافند غیرعامل یک اصل پذیرفته شده در نظام سیاسی جهان است، هر ملت و نظام سیاسی برای کاهش تهدیدها و حفاظت از زیرساخت های خود باید در این حوزه فعال باشد.
محمد نوذری افزود: توجه به پدافند غیرعامل با هدف کاهش آسیب پذیری در برابر تهدیدات دشمنان یک موضوع ضروری و اجتناب ناپذیر به شمار می رود.
وی با اشاره به وجود 430 کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق تاکید کرد: با توجه به هم مرز بودن ، این استان خود به خود در معرض تهدیدات نظامی و خارجی قرار دارد، نمونه آن جنگ هشت سال دفاع مقدس در مناطق مختلف ایلام بود.
معاون استاندار ایلام اضافه کرد: مدیران در حوزه پدافند غیرعامل باید برنامه داشته باشند و با ارائه برنامه های حوزه کاری خود مستند سازی کرده و آنها را مکتوب ارائه نمایند.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.