به گزارش خبرنگار ایرنا، عید سعید فطر نماد یک ماه بندگی است که مسلمانان با قدر دانستن این ماه مبارک که سفره بخشش و لطف پروردگار در سراسر آن گسترده است، با به جا آوردن روزه به عنوان یک امر واجب، تلاش و جهد کردند که از این خان کرم بهره معنوی و اخروی ببرند و از آن بی نصیب نمانند.
مسلمانان با حضور با شکوه در نماز عید فطر و گرامی داشت این روز بزرگ، در پایان ماه مبارک رمضان که ماه عبودیت، بندگی و ضیافت خداوند است از اینکه توفیق درک این روزها و این ماه بزرگ به آنان عطا شده بار دیگر برای شکرانه این لطف بی کران خداوند سپاسگزاری می کنند.
عید فطر روز عیدی گرفتن روزه دارانی است که در میهمانی خدا وند سبحان حاضر شدند و شب های قدر را درک کرده و با تلاوت قرآن و خواندن دعا دست های خود را به طرف آسمان بلند کردند و از خداوند آمرزش طلبیدند.
عید سعید فطر، عید بندگی محض و اطاعت از معبود، عیدی برای روزها و لحظات خوش پیروزی بر هوای نفس، عید برای مهار خواسته های سرکش دنیوی، روزی شیرین برای چشیدن طعم گوارای حضور در ضیافت الهی است.
امسال هم ماه رمضان و لحظات شیرین بندگی خدا، به سر آمد و بسیاری از مسلمانان روزه دار با حضور در مساجد و تکایا در شب های قدر قرآن بر سر گرفتند و از خداوند برای همه اشتباهات و گناهان خود طلب استغفار کردند.
عید سعید فطر، روزی بزرگ برای همه کسانی است که بر نفس لجام گسیخته خود عنان مهار زدند و توانستند در قبال حق و باطل، حق را برگزینند و از نماز صبح تا نماز مغرب از خودن و آشامیدن امتناع کنند تا حال فقرا را دریابند و به فرمان الهی سر بندگی نهند.
عید فطر روزی بزرگ است که بندگان برای انجام همه محرمات فرمان الهی را در یک ماه با جان و دل انجام می دهند و در این روزها چشم ها را از محرمات فرو بندند، قلب ها را از کینه و حسد و طمع پاک می کنند، زبان به دروغ و دشنام و نا فرمانی نمی رانند، دست به مال دیگری دراز نمی کنند و قدم از قدم برای اطاعت از شیطان برنمی دارند و با ندای الغوث الغوث فریاد راهایی از آتش جهنم سر می دهند.
شور همه لحظات سفره افطار و معنویت سفره های سحر، لذت گفتن صلوات و دعا و نیایش در هر نفس خود جهد است برای رهایی از نفس اماره و چشیدن شهد ایمان است که در جسم و جان و درون قلبت رخنه می کند و نور معنویت ذهنت را روشن می کند.
همه به شکرانه این عید بزرگ شانه به شانه هم در برابر معبود به نماز می ایستند و در قیام و رکود و سجودی مشترک ندای 'لاشریک لک لبیک' سر می دهند و به فرمان و امر الهی لبیک گویان فرشته ها را در برابر این اطاعت خویش از پروردگار به سجده وا می دارند.
عید سعید فطر، عید پاکی و رستن از گناه است، روزهای خوب بخشش، دعا و قرآن خواندن، مهر ورزیدن، بخشش و اطعام مساکین، روزهای خوب صدقه دادن، کمک به هم نوع، افطاری دادن و شریک شدن در خوبی های بی انتها.
کاش برای 11 ماه دیگر سال تا رمضان بعدی، همه خوبی های مان را حفظ کنیم و همچنان از دروغ و تهمت و ناروا دیده و زبان و چشم و گوش فرو بندیم، با دیگران هر لحظه همدردی کنیم و بر خوب بودن مان سماجت کنیم و نمازهای مان و لحظات زیبای روحانی قرآن خواندن را باز سر وقت ادا کنیم تا لایق شویم.
به گزارش ایرنا، نماز عید فطر همزمان با سراسر کشور صبح روز عید بر اساس تقویم روز جمعه در مرکز استان در مصلای امام خمینی(ره) به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اقامه می شود.
نماز عید سعید فطر در سایر شهرستان های استان نیز در مساجد جامع این مناطق به امامت ائمه جمعه برگزار خواهد شد.
عید فطر امسال در سالنامه رسمی کشور روز جمعه 26 خرداد ماه است.
با قبولی طاعات و عبارت و تبریک عید سعید فطر
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.