به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی عصر دوشنبه در آئین گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ع) اظهار کرد: امام راحل از همان بدو ورود به مبارزات و فعالیت های سیاسی علیه رژیم منحوس پهلوی و حامیان شرقی و غربی اش از مواضع قاطعانه خود برای احیای اسلام ناب و ایجاد انقلابی بر مبنی تعالیم الهی کوتاه نیامدند و تسلیم فشارها نشدند.
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب نیز با وجود فتنه بنی صدر، جنگ تحمیلی و فتنه آن شیخ ساده لوح و‌ اطرافیانش امام انقلاب را با رهبری های الهی گونه خود به پیش راندند و در برابر دسایس و توطئه های خارجی و داخلی متزلزل نشدند و در مقابل زیاده خواهان خودفروخته به فرهنگ غرب نرمش و کرنش نشان ندادند.
امام جمعه ایلام یادآور شد: همان اندازه امام خمینی (ره) در برابر دشمنان باصلابت و ‌نفوذناپذیر بودند اما پیوندی عمیق با توده مردم کشور خود، مستضعفان و آزادی خواهان جهان داشتند و با وجود 10 سال زعامت و 29 سال که از وفات ایشان گذشته همچنان یک چهره و رهبری محبوب در بین مردم ایران و جنبش های آزادی خواه جهان هستند که این گونه محبوبیت در کمتر رهبر و سیاستمداری وجود دارد.
حجت الاسلام لطفی اظهار کرد: صداقت، ساده زیستی، هدف والای خدایی، پرهیز از سیاسی بازی و سیاسی کاری از امام خمینی (ره) چهره ای ماندگار و شخصیتی بی بدیل ساخت که همچنان این پیوند عمیق مردمی با وجود رحلت ایشان هنوز به قوت خود باقی است.
وی تاکید کرد: در سطح بین المللی نیز وجود جنبش های آزادی خواه که در نقاط مختلف جهان شکل گرفته و به مبارزه علیه استبداد می پردازند، وامدار تعالیم الهی گونه و گفتمان و سیاست های امام راحل در سطح جهان اشاعه یافته است.
امام جمعه ایلام با بیان اینکه امام راحل در اوج اقتدار و محبوبیت اما مظلوم بود، گفت: امام همواره از وجود افراد بی بصیریت و کوته فکری که درکی درست از اوضاع نداشتند و خواسته یا ناخواسته در صدد ضربه زدن به انقلاب و نظام بودند، نگران و دل ریش بودند و به مسئولان و کارگزاران نسبت به این گونه افراد هشدار می دادند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام اظهار کرد: سیاست، گفتمان، منش و اهداف امام راحل یک میراث جاودان و ماندگار شفاف و روشن از ایشان است که توسط رهبر فرزانه انقلاب تداوم یافته و مردم و مسئولان با پیروی از منویات ایشان باید اهداف انقلاب و امام را ادامه دهند تا موجب یاس و ناامیدی دشمنان شوند.
وی تاکید کرد: دشمنان داخلی و خارجی تلاش زیادی دارند که با نفوذ فرهنگی مردم و مسئولان را از امام و رهبری و گفتمان آنها جدا سازنند و جریان امام زدایی را در جامعه رشد دهند در حالیکه باید مردم و مسئولان با بصیرت و درایت در دام این جریانات سطحی برگرفته از القاهای غربی نیفتند.
در این آیین که با حضور مسئولان ارشد استان، مدیران دستگاه های اجرایی، نظامی و جمع زیادی از مردم ولایت مدار ایلام در محل مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شهر ایلام برگزار شد یاد شهدای 15 خرداد سال 61 ایلام و نیز ضربت خوردن حضرت امیرالمومنین (ع) گرامیداشته شد.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.