در این یادداشت آمده است: نکته‌ای که همواره همه ایلامیان بر آن تأکید می نمایند، اینست که استان ایلام استعدادها، پتانسیل‌ها و مزیت‌های لازم برای نیل به توسعه را داراست اما کماکان یک استان کم‌برخوردار می‌باشد که از مسائل و مشکلات مختلف رنج می‌برد. به تعبیر استاندار استان آقای سلیمانی دشتکی، ایلام یک استان ثروتمند اما فقیر است.
با توجه به شرایط موجود در نوع فعالیت سیستم مدیریت و برنامه ریزی کشور بایستی پذیرفت که حل بسیاری از مسائل و مشکلات استان در گرو مذاکره و رایزنی با مسؤلان ملی، معطوف نمودن ذهن آنان به سمت مزیت ها و پتانسیل های استان و بهره گیری از کمک آنان در راستای توسعه استان است.
لذا لازم است توان بالای ایلام در زمینه ایفای نقش در توسعه کشور را برای سیاستگذاران و تصمیم گیرندگان ملی تشریح نمود. لازمه این کار، متفق القول بودن و اجماع نظر همه مدیران و دست اندرکاران استان و حرکت منسجم و با برنامه آنان در این راستاست.
با حضور آقای سلیمانی دشتکی در استان به عنوان استاندار ایلام و اشراف وی بر استعدادها و توانمندی های استان در ابعاد مختلف از جمله نفت، گاز و پتروشیمی؛ کشاورزی و دامداری؛ مرز؛ اربعین و گردشگری؛ جهت نیل به توسعه و درک این نکته که بسیاری از مسائل استان بایستی در سطح ملی طرح و حل و فصل گردند، وی از طرق مختلف از جمله دیدار و رایزنی با مسؤلان ملی در تمام سطوح و دعوت از آنان جهت حضور در ایلام به منظور بررسی میدانی مشکلات استان، تلاش نموده است ذهن مدیران کشور را به سمت ایلام معطوف نماید.
اما دو کار مهم با محوریت استاندار ایلام آقای سلیمانی دشتکی در حال انجام است که انجام این دو می تواند در راستای توسعه استان بسیار تأثیرگذار باشد:

1. برگزاری نشست های مشترک بین استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که می تواند منجر به همدلی و همفکری بیشتر بین این مسؤلین و تلاش منجسم و هماهنگ آنان در زمینه پیگیری مشکلات استان شود.
2. تشکیل ستاد مشورتی توسعه استان با حضور مدیران و افراد شاخص ایلامی در سطح ملی که با تشکیل این ستاد می توان از ظرفیت و توان مدیران و افراد شاخص ایلامی در سطح ملی برای طرح مناسب مزیت ها و مسائل و مشکلات استان و ترغیب مدیران تصمیم گیر در سطح ملی به سمت حل مسائل استان بسیار مثمرثمر و تأثیرگذار باشد.
البته شایان ذکر است که جدیت و تلاش مضاعف مدیران استانی و همراهی و همدلی مردم استان در راستای توسعه ایلام در این مسیر بسیار حائز اهمیت است که می طلبد این مهم نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
امید است همه ما در پیشبرد و توسعه ایلام سهم خود را ادا نمائیم.
منبع: ایسنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.