فرخ لقا جمشید زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مبلغ حدود 16 میلیارد ریال مربوط به مراکز روزانه و مابقی نیز به مراکز شبانه روزی، ویزیت در منزل و توانبخشی مبتنی بر جامعه این استان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: 6 مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان، توانخواهان و بیماران روانی، هفت مرکز ویزیت در منزل و 2 مرکز توانبخشی مبتنی بر خانواده در استان ایلام فعال است که به 772 نفر از جامعه هدف بهزیستی خدمت رسانی می کنند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی ایلام به فعالیت مراکز روزانه بهزیستی اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون 17 مرکز روزانه با پذیرش 535 نفر از مددجویان سالمند و توانخواه در استان فعال است که سال گذشته نزدیک به 16 میلیارد ریال یارانه به این مراکز پرداخت شد.
جمشیدزاده همچنین از واگذاری پرونده سه هزار و 732 نفر از مددجویان زیر پوشش به موسسه ها و مراکز غیر دولتی این سازمان خبر داد و گفت: در این زمینه نیز پنج میلیارد و 375 میلیون ریال یارانه پرداخت شده است.
به گفته وی، بهزیستی با واگذاری این پرونده ها ضمن اجرای اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری خدمات به بخش خصوصی این مراکز را ملزم به ارائه خدمات مددکاری به معلولان می کنند.
بیش از 12 هزار معلول در استان ایلام زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.