علی اکبر شفیع زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای استقبال از میهمانان نوروزی برنامه ریزی و هماهنگی لازم با ادارات مختلف این شهرستان از چند ماه گذشته انجام شده است تا زمینه پذیرایی مطلوب تر از مسافران در نوروز 97 فراهم شود.
وی افزود: امسال علاوه بر 20 فضای آموزشی، از ظرفیت مهمانسراهای ادارات مختلف این شهرستان نیز استفاده شده و با هماهنگی هلال احمر در صورت نیاز چادرهای اسکان برای میهمانان نوروزی برپا می شود.
فرماندار دره شهر تاکید کرد: علاوه بر این زائرسرای امامزاده سید سیف الدین(ع) این شهرستان، کمپ اسکان مسافران در پارک سراب و تعدادی از سالن ها ورزشی و حسینیه ها و مساجد نیز برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.
شفیع زاده از آمادگی این شهرستان برای استقبال از 300 هزار گردشگر در این شهرستان در تعطیلات نوروزی سال آینده خبر داد و گفت: به منظور فضا سازی شهری با مشارکت شهرداری در سه ورودی شهر دره شهر هفت سین چیده شده و با مشارکت هلال احمر نیز پایگاه های امدادی اواخر اسفندماه برپا خواهند شد.
وی از هماهنگی برای فعالیت شماری از نانوایی های این شهرستان بصورت کشیک در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و یادآور شد: با توزیع آرد اضافه بین این نانوایی ها به منظور رفاه حال مسافران فعالیت آنها تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.
شهرستان تاریخی دره شهر با داشتن آثار تاریخی فراوان، طبیعی منحصر به فرد و آب و هوایی بی نظیر یکی از مناطق مهم گردشگری استان ایلام محسوب می شود.
این شهرستان تاریخی دارای 400 اثر تاریخی نظیر تنگ بهرام چوبین، قلعه میرغلام هاشمی، چهار طاقی، شهر تاریخی، پل گاو میشان و غیره است که از آین تعداد 145 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
در تعطیلات نوروزی سال گذشته 250 هزار گردشگر از این شهرستان دیدن کردند.
دره شهر در 100کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام واقع شده است.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.