به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب درویشی روز سه شنبه در نشست بررسی و تعیین تکلیف طرح پروفیل زاگرس اظهار کرد: این طرح با توجه به حجم سرمایه گذاری، مشکلات انباشت بدهی، تبعات اجتماعی و اقتصادی برای مجری طرح و تعهدات بنیاد برکت باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود.
وی تاکید کرد: در صورتیکه بانک ها آخرین تخفیفات و بخشش ها را اعمال کنند ، اصل بدهی به صورت تقسیط در بیاید و بانک ملت ظرف یک هفته کاری بدون مزایده با توجه به شرایط ویژه طرح را واگذار به خریدار کند و خریدار نیز برنامه زمانبندی برای احیا و راه اندازی طرح ارایه و با همکاری بنیاد برکت و صندوق ضمانت شهرک ها این طرح فعال شود.
وی افزود: همه مقامات ارشد استان پیگیر هستند تا مشکل این طرح حل شود زیرا با توجه به حجم سرمایه گذاری انجام شده و همراهی بنیاد برکت برای خروج این طرح از رکود به نوعی سعی می شود تا مشکلات پیش پای این واحد برطرف و هرچه سریعتر وارد چرخه تولید شود.
درویشی گفت: به فعالیت های خود و عملکرد مناسب بنیاد برکت اعتقاد داریم و می دانیم این بنیاد به دنبال سود نیست به همین خاطر از بنیاد می خواهیم که همکاری های لازم را با خریدار طرح انجام دهد.
وی همچنین از مدیرعامل صنایع کوچک شهرک های صنعتی نیز خواست که با بخشش جرائم دیر کرد ضمانت صندوق و تقیسط و اعمال تنفس برای بازپرداخت ضمانت پرداخت شده با خریدار نهایت همکاری را داشته باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست به تشریح مسائل و مشکلات طرح پرویل زاگرس پرداخت و گفت: این واحد سالها است که دچار مشکل شده و دارای بدهی سه فقره تسهیلات به ارزش 56 میلیارد ریال به بانک صنعت و معدن و 25 میلیارد ریال به بانک ملت و 6 میلیارد و 200 میلیون ریال به صندوق ضمانت شهرک ها است.
یارالله نصیری اظهار کرد: این طرح در ازای 33 میلیارد و 500 میلیون ریال به تملک بانک ملت درآمده است و در مجموع 111 میلیارد ریال بدهکار به ذینفعان مختلف است.
وی ادامه داد: بر اساس اظهارات مسئولان بنیاد برکت هفت میلیارد ریال از سوی بنیاد برکت به خریدار پرداخت شده تا بتواند این طرح را فعال کند که امیدواریم هرچه سریعتر به تعهدات خود در قبال آن عمل کند.
معاون بنیاد برکت نیز در این نشست گفت: بنیاد برکت تاکنون در 355 شرکت مشارکت داشته و توانسته پس از احیای 155 شرکت و فروش سهم 49 درصدی خود از مشارکت با آنها خارج شود.
جعفری اظهار کرد: با وجود اینکه بنیاد بیش از 15 میلیارد و 600 میلیون ریال پرداخت کرده اما قرارداد فروش هنوز با آقای شیرخانی عملیاتی نشده زیرا ایشان به تعهدات خود عمل نکرده است.
وی ادامه داد: بنیاد برکت همکاری لازم برای احیای این واحد داشته است که امیدواریم با پای کار آمدن خریدار و عمل به تعهدات فی مابین هرچه سریعتر بدهی های خود را پرداخت کند.
وی گفت: ایلام جزو استان های هدف بنیاد برکت است و می خواهیم در این استان در حوزه های اجتماع محور فعالیت های گسترده تری انجام دهیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا پس از بحث و بررسی مقرر شد که ظرف یک هفته کاری طرح بدون مزایده به خاطر مسایل اجتماعی و اقتصادی به خریدار واگذار شود.
همچنین مقرر شد بانک صنعت و معدن با تنفس یک ساله با بخشش جرائم و تقسیط 10 ساله موافقت کند.
خریدار تا تاریخ 15 اسفند نسبت به پرداخت حسه نقدی به مبلغ یک میلیارد و 650 میلیون ریال برابر تعهدات خود اقدام و مابقی را طی یک سال پرداخت نماید.
همچنین مصوب شد که خریدار برنامه زمانبندی احیا و راه اندازی طرح را به اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان اعلام نماید.
طرح پروفیل زاگرس یکی از طرح های تولیدی استان ایلام بود که پس از راه اندازی و 6 ماه تولید به دلیل مشکلات اقتصادی و تورم دچار مشکلات و زیاندهی مالی و انباشت بدهی شد.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.