مجتبی میهن پرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سیستم بارشی در مناطق گرمسیری و جنوب استان به شکل باران و در مناطق شمال، شرق و نقاط کوهستانی به صورت باران و برف خود را نشان می دهد.
وی افزود: وضعیت فعالیت این سامانه بارشی در مناطق جنوب استان ضعیف و در مناطق شمال و شرق استان ضعیف تا متوسط است.
میهن پرست یادآور شد: دمای هوا از صبح فردا تا آخر هفته سرد می شود و افت دما در مناطق گرمسیری و جنوبی به نزدیک صفر و در نقاط سردسیر به چهار درجه زیر صفردرجه سانتیگراد می رسد که البته احتمال کاهش دما در نقاط سردسیر به بیش از چهار درجه نیز امکان دارد.
وی گفت: بر اساس بررسی الگوهای ماهواره ای امروز تا پایان هفته هیچگونه پدیده خاص جوی مشهود نیست، هرچند امکان تغییر در الگوها و نقشه های جوی وجود دارد.
وی در خصوص ریزگردها نیز گفت: به علت وزش باد احتمال بروز پدیده ریزگردها در مناطق مرزی استان دور از انتظار نیست هرچند تاکنون هیچ توده ای شکل نگرفته است.
به گزارش ایرنا، بارندگی ها در سال زراعی جاری تا پایان دی ماه نسبت به سال گذشته 22 درصد و در قیاس با میانگین بلندمدت 53 درصد کاهش داشته است.
استان ایلام در حالی فصل پاییز را پشت سرنهاده که بیشتر ایام پاییز به علت کاهش باران دچار خشکسالی بود که البته در مقایسه مدت مشابه با سال گذشته پاییز امسال از وضعیت بارشی بهتری برخوردار بود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.