یوسف شیخ الملوکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت بیشترین بارش ها از شهرستان ایوان با 146 میلیمتر بوده که این مقدار بارش در مقایسه با بارندگی های سال گذشته 15 و نسبت به میانگین بلند مدت 49 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: کمترین میزان بارش نزولات جوی نیز در شهرستان مهران با 31 میلیمتر بارش رخ داده که در مقایسه با بارش های پارسال 15 و در قیاس با میانگین بلند مدت 73 درصد افت بارندگی در این شهرستان تاکنون ثبت شده است.
شیخ الملوکی در خصوص بارش نزولات جوی در مرکز استان نیز یادآور شد: تاکنون 122 میلیمتر بارش باران در ایلام رخ داده که نسبت به بارندگی های سال گذشته 27 درصد افزایش و در مقایسه با آمار بلندمدت 52 درصد کاهش بارش نزولات جوی در شهر ایلام داشته ایم.
وی در مورد بارش های زمستانه نیز گفت: با توجه به مطالعه نقشه های ماهواره ای و بررسی الگوهای جوی انتظار می رود که بارش نزولات جوی در بهمن ماه نسبت به دی مطلوب تر باشد.
وی افزود: به همین نسبت مقدار بارش ها در ماه اسفند نیز در مقایسه با بهمن ماه از میزان ریزش بیشتری برخوردار باشد هرچند که این ریزش های جوی ماه های پایانی سال کمتر از حد نرمال است.
شیخ الملوکی تاکید کرد: با تدوام کاهش ریزش های جوی امسال نیز با روند کم آبی و خشکسالی مواجه هستیم و باید مصرف بهینه آب از هم اکنون توسط مردم و مسئولان مدیریت شود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.